Hoppa till innehåll

Fågelinfluensan Har Nått Sverige

The Balrog

Rekommendera inlägg

• Svar 101
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

Men kom igen.

Det är för det första bara den farliga formen som angriper människor.

Dessutom måste viruset mutera inuti människan innan det kan bli skadligt.

Hur stor är risken?

Men nu råkar det vara så att viruset bara smittar om man har närkontakt med ett dött djur eller om man har kontakt med spillningen (förutom att det då måste mutera).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja ni här ser man vad som kan hända.

Twiztha_MF: Asså har du nåt fel? du svär ju hela tiden??? Och du har dålig attityd.

_Reaper_: tänk om nån skulle kalla dig dum om du hade råkat röra nån fågel av nån orsak? du måste vara lite dum själv då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat så tycker jag att allt det här om fågelviruset bara är skitsnack. Visst folk har dött. Men det gjorde dom väl när S.A.R.S var som störst för tidningarna. Alltså, allt det här med hysterin om H5N1 eller vad den nu hette tror jag kommer lägga sig efter kanske 1-2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat så tycker jag att allt det här om fågelviruset bara är skitsnack. Visst folk har dött. Men det gjorde dom väl när S.A.R.S var som störst för tidningarna. Alltså, allt det här med hysterin om H5N1 eller vad den nu hette tror jag kommer lägga sig efter kanske 1-2 år.

1-2 är ganska mycket, och det är fördel för viruset.

Den hinner att bli aggressivare, smitta flera, vilket leder till fler dödsfall.

Sen vem ver, den kanske hinner mutera sig, då är det ganska svårt att stoppa det, med tanke på att man inte har tillverkat ett helt effektivt botemedel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråden har tappat kvalité, även om den inte var så kvalitétsfylld från början. Jag låser den, och jag vill att ni gör en snyggare, och mer disktutabel tråd. Skriv lite längre inlägg, och motivera jättegärna varför ni tycker som ni tycker. Flera utav svaren är bara "Jag bryr mig inte" osv... Snälla, utveckla.

Nu får någon skapa en ny, officiell tråd istället. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...