Hoppa till innehåll

Rpg-spel

ouagadougo

Rekommendera inlägg

mmh... till nes vet jag nog bara final fantasy men till snes så är Chrono trigger ett riktigt kul spel och Final fantasy VI är ett riktigt mäster värk men tycker inte det är bättre en sjuan men det är lätt det näst bäste FF spelet och final fantasy V är väldans svårt men det är ändo kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

• 4 veckor senare...

Till SNES är helt klart Super Mario RPG bäst ;)

till NES har jag ingen anning om inte zelda spelen räknas då är det väl 1:an som är roligast.

nepp, super mario rpg är inte det aldra bästa spelet till snes. Jag föredrar nog a link to the past före RPG :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sitter just nu och spelar FF5 och funderar lite på vilka klasser jag ska ha. De jag kör på är:

Butz: Ninja + Samurai. Håller på att träna Hunter så jag frå X-attack.

Lenna: White + Black + Time Mage. Orkade inte träna Red mage för att få X-magic.

Cara: Monk + Summoner + Bard. Är det värt att träna upp Mimic?

Faris: Thief + Dragoon + MysticKnight + Geomancer + Knight (jag har Excalibur). Kör just nu frömst med MysticKnight, Geomancor och Knight.

Nån som har nåra förslag på om jag borde byta klasser på nån?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

NES: Zelda 2, är på tempel 6 Hidden palace just nu och ska försöka få den där saken så jag kan se osynliga fiender.

SNES: Final fantasy II det ända RPG spelet jag kört till SNES.

FFII är till NES. Amerikanarna är dumma som gjorde fel, du menar nog fyran.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

NES: Zelda 2, är på tempel 6 Hidden palace just nu och ska försöka få den där saken så jag kan se osynliga fiender.

SNES: Final fantasy II det ända RPG spelet jag kört till SNES.

Okej.. nu kanske jag har dålig koll här.. men FF3??? har det kommit överhuvud taget till usa? Det ska ju komma till DS nu.. Och då är det ett jäkla liv om att det är det spelet som USA har missat BIG TIME i serien.

Och vilket spel är det som heter FF Mystic Quest till Snes som kom till europa (om jag kommer ihåg rätt) Är det typ FF4 eller FF5 egentligen?

Det finns ett FFMQ till gameboy oxå. vilket jag är stålt ägare till. Köpte även remaken som kom till GBA (sword of mana)... men det var inte mycket att ha.

Plus att jag måste slå ett slag för Zelda a link to the past!!! Helt sjukt bra spel som alla SNES ägare bara måste ha.. annars vet ifan om man får äga ett SNES. :-P

Ett annat spel som jag digga till SNES va Illusion of Gaia, (i europa tror jag det heter Illusion of time?) Jäkligt rolig spel som får på tok för lite kredd.

Redigerat av jocke__r
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...