Gäst Elite Skrivet 21 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2006 Idag var jag i Uppsala & råkade få syn på några Manga böcker. Dock så såg dem inte så lockande ut & lite töntigt är det väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Manga är då fanimej töntigt. Det är ju helt j*vla fantastiskt! Ungefär som vanliga serier, så som Kalle anka, fast snyggare, mer spännande och mycket mer komiskt. PontarN, ta och läs Manga först innan du säger nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 22 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Manga är då fanimej töntigt. Det är ju helt j*vla fantastiskt! Ungefär som vanliga serier, så som Kalle anka, fast snyggare, mer spännande och mycket mer komiskt. PontarN, ta och läs Manga först innan du säger nåt. Nu e jag förvirrad :rolleyes: Du skriver :"Manga är då fanimej töntigt" sen skriver du "Det är ju helt j*vla fantastiskt!" vad menar du :P Jag tror att anime kan vara ganska tönitgt tycker dom flesta eftersom de e tecknat tv men manga e ju bara serier.....som sagt de e som kalle anka fast bättre mer spännande, utan färg kanske men det spelar inte allt för stor roll, och personerna i serierna brukar åldras så man följer dom från barn till vuxen som t.ex Dragonball fast den e inte så bra men det e ett exempel :) Men de var roligt att se att de iaf va någon som tyckte om manga ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 nej manga är inte töntigt men yugi-oh! och pokemon kan vara lite lärvigt <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Hur man ser på manga/anime är nog lite olika, jag tycker inte att det är töntigt. Men sen så beror det nog mycke på villken serie man först läser vad man får för intryck. Det är kanske inte alltid så bra att lära känna mangan igenom att läsa One Piece, Dragonball, Ranama, Yugi-ho, Pokemon och Beblayed. Efter som dom oftast passar för en yngre publik och varje avsnitt oftast bygger på samma saker och handligen inte är så jätte djup. Det gäller nog att hitta rätt sort från början som passar en för att man inte ska få ett dåligt intryck av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 22 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Japp det har du rätt i ^^ Som pokemon,digimon,beyblade och dom e ju till för "mini kidzen" Man kan ju ta som t.ex Full metal alchemist (har inte set eller läst den men dom säger att den ska vara för dom äldre) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 22 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2006 Är man av den äldre sorten ska man kanske sattsa på Manga/Anime som Chobits, Reservoir Chonicle Tsubasa, Angel Sanctuary, Van Helsing, m.m dom har mer invecklade handlingar och de passar ofta för äldre ur humor synvinkel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
em0kid Skrivet 23 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 (redigerat) Tycker inte det e töntigt ^^ men vet många som tycker men oxå dom som skulle vilja läsa men inte gjort.. vågar vella inte gå och köpa eller nått ;) Är sj väldigt manga/anime biten och har varit sen man va 6-7 år eller va det nu va då man såg Sailor Moon & Silver Fang för första gången :P Tittar oxå på anime för "mini kidzen" då jag tycker det e kul :P men föredrar att titta på dom för lite äldre som Gravitation,Loveless, Get Backers, Jami No Matsuei mm läser, K2 , Power & ska böjra me Descendants of Darkness(yami no matsuei) & loveless :D Men tycker att folk ska få ha fritt tycke me ^^ Redigerat 23 Februari 2006 av em0kid Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 23 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 finns ju några töntiga...yo-ga-ho,pokemon,bayblade,med mera.. men de finns ju många bra,tex,one piece,naruto,fullmetal archemist,van helsing och massa annat... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 23 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 Ja ghar bara en kort och gott litet svar: Ja självklart är det töntigt Respektera vad andra tycker.Men varför tycker du det är töntigt? Du Tror att det är töntigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 23 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 manga äger specielt one piece böckerna har inte läst alla men har kommit långt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 23 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2006 Har själv inte läst många kapitel av dom heär serierna (Chobit,power!!) men jag tycker dom verkar skit bra,ska till stan på fredan (inte imorrn) då ska jag nog köpa pocketena av dom :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.