Hoppa till innehåll

Vilket Zelda?


 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Shuriken

nej man vet ej när det kommer rekomenderar zelda Tp ej ww för bllä vilken grafik tp mycker bra :cool:

 

Köp Zelda Collection Zelda the Wind Waker och Twilight Princess :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Twilight princess kommer säkert bli otroligt bra, men wind waker är en ögonsten som du inte heller borde missa. För att summera lite snabbt och lätt borde du skaffa båda när du har pengar. Köp wind waker nu och spara pengar till TP som kommer senare iår får vi hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag ska rekommendera ett spel säger jag Twilight Princess.

Wind Waker är ett väldigt bra spel även om många klagar på grafiken.

Dock har jag läst att de använde den sortens grafik (cell-shading) för att lättare kunne visa ansiktsuttryck och känslor.

 

Collector's Edition består av 4 Zelda spel:

The Legend of Zelda. (NES)

Zelda 2: The adventure of Link. (NES)

The Legend of Zelda: Ocarina of Time. (N64)

The Legend of Zelda: Majora's Mask. (N64)

+ 2 filmsekvenser (Wind Waker och Zelda-serien) och även 20 min spelbart demo av Wind Waker.

 

Wind Waker har 2 versioner. vanliga och även en speciallare med 2 bonus-spel.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time och The Legend of Zelda: Ocarina of Time: Master Quest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är samma grafik.

Spelet Master Quest heter egentligen URA Zelda som är ett projekt som lades ner för ett tag sen.

Nu med special versionen av Wind Waker får vi med detta spel som då fått namnet Master Quest.

 

Story i Master Quest samt allt utom templen är detsamma som i Ocarina of Time.

Utseendet i templet är också detsamma med ett fåtal undantag. Annars är alla pussel nya och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ska du skaffa Wind waker, så skaffa limited edition säger jag (alltså det där man får med Zelda oot och Zelda matser quest). Har inte spelat Twilight Princess en, men från vad jag har hört/sett har jag stora förväntningar på det. Jag skulle skaffa båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...