Hoppa till innehåll

Jämställdhet


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Forskare har snackat om att i framtiden kommer kvinnorna att "lära sig" jungfrufödsel (parningslös förökning), och då kommer männen att bli överflödiga och bara kvinnor kommer att födas. Även fast jag är man hoppas jag nästan på det. Och isåfall skulle de lesbiska regera! :D

 

Är det verkligen sant!?

jungfru födsel alltså? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Forskare har snackat om att i framtiden kommer kvinnorna att "lära sig" jungfrufödsel (parningslös förökning), och då kommer männen att bli överflödiga och bara kvinnor kommer att födas. Även fast jag är man hoppas jag nästan på det. Och isåfall skulle de lesbiska regera! :D

 

Är det verkligen sant!?

jungfru födsel alltså? :huh:

 

Låter konstigt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt min åsikt så tycker jag att jämstäldheten i Sverige är bättre än om man t.e.x. jämför i Bangladesh. Men visst, Sveriges jämställdhet skulle säkerligen kunna vara ett snäpp bättre. Om man ex. jämför mannens lön med kvinnans, så ser man vilken skillnad det egentligen är. Det här med att mannen tjänar mer än vad kvinnan gör tycker jag är fel. Och det är det säkert fler som tycker. Men som sagt; i Sverige så är jämställdheten mellan männen och kvinnorna helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt min åsikt så tycker jag att jämstäldheten i Sverige är bättre än om man t.e.x. jämför i Bangladesh. Men visst, Sveriges jämställdhet skulle säkerligen kunna vara ett snäpp bättre. Om man ex. jämför mannens lön med kvinnans, så ser man vilken skillnad det egentligen är. Det här med att mannen tjänar mer än vad kvinnan gör tycker jag är fel. Och det är det säkert fler som tycker. Men som sagt; i Sverige så är jämställdheten mellan männen och kvinnorna helt ok.

Att klaga på att det inte är jämmställt i Sverige är bullshit! Den senaste statliga jämförelesen mellan männ och kvinnor visade att kvinnor får mer än männ på motsvarande täjnster. Sen klagar ofta FI osv. på att det bara finns kvinliga sköterskor mm...men när klagade det på att det finns för få slamsugsbils chauförer som är kvnliga, eller sjömän?! Det verkar som att man glömmer att det finns väldigt många män som jobbar och sliter med sämmre löner än vad kvinnor får rent allmänt. Sen tror jag det jämmnar ut sig över lag.

Att det finns mycket männ som sitter i ledningarna för företag är väl ganska lätt att förklara. Kvinnor var inte för 20-30 årsedan inte intreserade av att läsa ekonomi och liknande i samma utsträckning som män. Alltså finns det idag fler män med en passande utbildning för att leda stora företag, och att förändrar det tar väldigt lång tid. Men överlag är vi enligt mig jämstälda mellan männ och kvinnor.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kvinnor får mindre lön än en man om dem skulle jobba som samma sak på samma jobb.

Kort och gott- nej kvinnor och män är inte helt jämställda.

Nej kvinnor och män är inte helt jämställda, i den senaste statliga undersökningen, gjord hos skatteverket under 2007 hade kvinnorna mer betalt än männen för samma arbete!...Det finns även ett utalande från ordförande av FI när det gällde att kvinnor får mer i lön än mänen på en annan arbetsplats (vilken minns jag inte) "Det är bra, det är den utvecklingen vi är ute efter". Och det tyckte många andrar var rätt också. Frågan är då...slås de som får mycket media uppmerksamhet verkligen för jämstäldigthet eller bara för att kvinnor ska tjäna mer?

 

Sen antar jag att du menar "Kvinnor får sämre lön än vad sin manliga motsvarighet"? Men att kvinnor och män kommer vara helt jämställda tror jag inte, kvinnor vill bli annat än vad män vill, kvinnor tycker i allmänheta att det är viktigare med familj än kariär och att det skulle bli helt jämstält är en ganska möjligt idée efter som det skulle gå åt så mkt penngar och tid för att kolla så att varje man/ kvinna får exakt det de har rätt till. Men det går att förbättre t.ex. företagsledningar som idag i stort sett bara består av män. Men rent allmänt tror jag inte vi kommer bli mer jämställda än vad vi är idag.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bah, all jämställdhet är bara en massa inkvotering.

 

så fort ett företag har mest manliga arbetare börjar folk klaga, tänk om det bara var män som sökte jobben? om männen var mer kvalificerade? nejnej, uppenbarligen är det en konspiration som försöker få ut kvinnor ur arbetsmarknaden..!

lägg av.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska värdera en person efter hur den är, inte vem den är. Visst, kvinnor ska inte behandlas sämre generellt, men till exempel: Ett företag kan anställa 2 personer. Det är 3 ansökande, 2 män och 1 kvinna. Båda männen har mycket bra betyg och mycket i sin CV. Kvinnan har dåliga betyg och nästan ingen jobberfarenhet. I det fallet ska båda männen tas in. Det är inget fel med det, man vill väl ha det bästa? Hade kvinnan varit bättre förtjänar hon platsen, men man ska aldrig tjäna eller förlora på vilket kön man har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...