Hoppa till innehåll

Datorn Blivit Ovanigt Seg.

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Det är inte virus, har tagitbort alla Spyware/adware. datorn e fortfarande sen, defragmenterade för nåra veckor sen och sen typ varje dag sen dess..

jag brukar stänga av alla onödiga Ikoner nere vid klockan.

men då återstår det välbara att antingen återställa datan till ett visst datum lr formatera hårddisken, vilket skulle behövas^^ inte för att den e full har 75% kvar.

Fast. jag skulle no mest tro på att det e för mkt repor i skivan :visslar:

Redigerat av virrs
Skrivet (redigerat)

Min dator blev as seg förut när jag spelade vissa spel i helskärm. Men det fixade sig efter att jag uppgraderade mina drivrutiner till grafikkortet. Testa att spela något spel i fönsterläge och kolla om det blir någon skillnad eller uppgradera dina drivrutiner.

Redigerat av P. Dude
Skrivet

Tror det är virus. Vi hade samma problem. När jag spelade t.ex. BF 1942 så gick det knappt att göra något :angry: Nu i veckan när vi tröttnade på datorn så formaterade vi den och fick lite problem med anti virus programmen. Internet funkade inte som det skulle, men till slut gick det. Och inte många dagar efter formateringen så blev datorn seg igen. Nu har vi installerat om windows (inte formaterat). Scannar datorn på virus med SpyBot S&D , Panda och AdAware. Vi har hittat massor av virus och nu funkar den fin fint datorn.

Så vad jag tror att det är är VIRUS :cool: :gitarr:

Gäst DonKeN
Skrivet

1:Användning av mycket ramminne pågrund av många progran på.

2:Stäng av de onödiga processerna.

3:Hårddisken kanske är full.

4:Sök igenom datorn med ett bra antivirus program. OBS! Lita inte på ett gratis antivirus progran som ad-aware. Om det står att du inte har ett virus så ska du fixa dig ett ´riktigt program.

Gäst virrs
Skrivet

Alltså, jag laddade ner Drivrutiner, å då försvann dem mesta av det sega, men den e fortfarande lite seg.

så det kan va dem dära jäkla spyware.

Iof så är datan 2 år gammal men den funkar bra:P för den har tillräckligt av allt^^

men Hårddisken e iaf inte full, har 150Gb kvar att fylla den me^^.-

Men aah, som sagt tror jag att den har blivit lite sliten så jag får ta å börja skaffa nya Grejer til den, mitt Grafkkort är no inte det alldra bästa:P tycker att 128 börjar bli lite klent

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...