Hoppa till innehåll

Mitt Nätverk!

Gäst Walker

Rekommendera inlägg

jag har satt upp ett nätverk hemma... (icke trådlöst) her en router + 2 datorer...

jag kan komma åt andra filer på den andra datorn ... IBLAND... varför funkar det inte ibland tror ni?? och har ni något bra program som jag skulle kunna använda för HAMMAFILDELNING???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menar när jag går in på "mina nätverksplatser" så ser jag inte ikonerna... alltså kan jag gå in i den andra datorn men jag måste göra det manuellt och skriva in adressen i adressfältet. varför blir det så.

kan någon rekommendera ett bra program som jag nämde tidigare??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fildelningsprogram är INTE olagligt att ha... men vissa saker är olagliga att ladda ner...! jag undrar om det finns ett fildelningsprogram för "hemmabruk" där jag inte behöver köra med windows dåliga fildelning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fildelningsprogram är INTE olagligt att ha... men vissa saker är olagliga att ladda ner...! jag undrar om det finns ett fildelningsprogram för "hemmabruk" där jag inte behöver köra med windows dåliga fildelning...

men vill du ha ett fildelningsprogram så kan du gå in på t.ex en dc hub med båda datorerna och sen ladda ner filelisten från den ena datan pch sen ladda ner. sen kan du koppla ifrån dc o den funkar fortfarande . vet inte om detta är olagligt dock

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar inte använda "mina nätverksplatser" men de få gånger jag gjort det tror jag att jag varit tvungen att uppdatera sidan några gånger eller bara starta om datorn några gånger.

Det verkar som om platser bara läggs till där om de funnits i nätverket under en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...