Hoppa till innehåll

Databeroende

Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

• Svar 71
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Flikkan :) Och.. Skolan :(

2. Vännerna =)

4. Sporterna

5. Datan.

Kan säga att det inte stavas Flikkan" utan Flickan" -.-

Annars sitter jag ganska mycket framför datorn...

Mitt betyg i SO och NO blir jag lite oroad för, lämmnade inte in en SO uppsats och så (var sjuk dagen då inlämmning skulle ske) vips...

NO proven har blivit skit svåra!! fattar inte farför, får f*n skärpa mig

Plus att en del vågar inte erkänna att dom är smått data beroende... dom säger t.e.x "Vänner och sporten kommer före datorn ^^" men i själva verket sitter dom och håller på med datorn -.-

Redigerat av Burken bj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart att jag helst sitter framför dator utan förälder. Jag har inget att dölja, men det är privat ändå.

Ja, jag vill ha datorn på ett avskilt ställe. Antingen i mitt rum där den står nu eller nere i källaren där jag hade tänkt att bo i sommar, men det blir inte av eftersom att jag nästan bara använder mig av internet och vi kan inte dra ner sladdar dit -.-'

Datorn slås på när jag vaknar.

Någonting gör jag på fritiden... Men datorn går före det mesta.

Får jag datorförbud eller begränsad tid framför datorn är det klart att jag inte blir direkt glad.

Mina betyg blir bara sämre i ämnen som jag inte gillar, typ biologi och kemi. Men det hade dom blivit utan datorn också. Annars går betygen bara upp, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har upptäckt en sak, jag börjar få ett stort databeroende. Om jag inte har något och göra så sätter jag mig vid datorn (undantag i skolan). Men ni kan inte klandra mig. Datorer är underbara. Man kan surfa på forum och ha sköna, jobbiga, roliga diskussioner och chatta med polare. Varje dag innebär nya överraskningar. Man kan ju dessutom spela spel om man får lust till det, både onlinespel och vanliga PC spel. Är man intresserad kan man ju skapa egan hemsidor och allt möjligt. Datorn är väldigt viktigt för mig. Det finns bara en sak som är viktigare än datorn och det är Teven. Sitter inte mer framför teven men den är trots allt viktigare...

1. TV

2. Dator.

3. Xbox.

4. Läsa böcker...

5. Vara med kompisar.

6. Lite övriga intressen som samla på kapsyler.

7. Skolan.

8. Sova

Redigerat av Presentation
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har upptäckt en sak, jag börjar få ett stort databeroende. Om jag inte har något och göra så sätter jag mig vid datorn (undantag i skolan). Men ni kan inte klandra mig. Datorer är underbara. Man kan surfa på forum och ha sköna, jobbiga, roliga diskussioner och chatta med polare. Varje dag innebär nya överraskningar. Man kan ju dessutom spela spel om man får lust till det, både onlinespel och vanliga PC spel. Är man intresserad kan man ju skapa egan hemsidor och allt möjligt. Datorn är väldigt viktigt för mig. Det finns bara en sak som är viktigare än datorn och det är Teven. Sitter inte mer framför teven men den är trots allt viktigare...

1. TV

2. Dator.

3. Xbox.

4. Läsa böcker...

5. Vara med kompisar.

6. Lite övriga intressen som samla på kapsyler.

7. Skolan.

8. Sova

Så om du fick välja mellan att vara med dina kompisar eller att kolla på TV så skulle du välja TVn? Lagom patetiskt, säger jag om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Sitter mer och mer tid vid datorn: - Ja, det gör jag.

- Helst utan förälder: - Seriöst, finns det någon som sitter med föräldrarna? Den som gör det bör skaffa hjälp.

- Vill ha datorn på avskilt ställe: - Ja, det är klart... <_<

- Slår på datorn så fort man vaknar: - Nej, den är alltid på, behövs inte.

- Ägnar sig inte åt några andra aktiviteter: - Jodå, klart man gillar annat.

- Får sömnproblem: - Nej, jag sover bättre av strålning.

- Betygen blir sämre: - Ja, de sjunker sakta.

- Blir arg när man ber barnet minska datortiden: - Fattar inte frågan? Ingen kan få mig att minska datortiden.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Får sömnproblem: - Nej, jag sover bättre av strålning. Nej. Troligtvis spelar det ingen roll, men gör det någon skillnad så blir det till det sämre. INGEN sover bättre av strålning.

- Blir arg när man ber barnet minska datortiden: - Fattar inte frågan? Ingen kan få mig att minska datortiden.

Den som inte fattar den frågan, behöver hjälp. Och om INGEN kan få dig att minska dator tiden så har du allvarliga attityd problem pojk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.visst sitter jag mer vid data,men bara på internet, men jag kan vara utan den i veckor om det behövs.

2. Klart att jag inte vill att dom ser vad jag skriver på internet.

3.Ja,gillar inte folk som tittar vad man skriver.

4. Nej spelar ingen roll vi har inte bredband.

5.Jo,älskar inne bandy och forboll. Även msassa andra sporter.

6. Nej, men jag sover för lite pga att jag ser Navy CIS på kvällarna,,

7.har inte betyg och även om jag skulle ha så har jag aldrig klarat min prov bättre än nu.

8. Visst bli jag arg och irriterad, jag får inte sitt så länge iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...