Hoppa till innehåll

Le Parkour

Cyper

Rekommendera inlägg

Gäst Tomatketchup

Hmm...NesseN,bara för att fotboll är så falukorv större än Le Parkour så betyder det ju inte att Le Parkour inte är en sport.Ta och acceptera det min lilla vän.^^*klappar på NesseN's huvud*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 120
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Parkour är ingen sport, parkour är ingen hobby, parkour är ingen fritidssysselsättning, parkour är inget intresse, parkour kan inte vara ett liv. Parkour är en skaderisk, ett sätt att mäta vad en kropp tåler. Typ.

Kan dra ut på det mer, att ladda upp med mina argument. Ska ladda upp bössan till imorgon (Med reservation för missförstånd) med ett par kanelbullar nu påkvällen för att sedan gå och tvätta min smutsiga kropp. Ikväll skriver jag min motivering ;)

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tkr parkour verkar vara roligt att syssla med :) skulle sysslat med det om jag inte vart så klen och svag. Spelar d nån roll om man e kort?:P

Hrm, okej. Diskusionen avgår här och nu. Varken läser eller bearbetar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Mellanmjölk: Skaderisk?Kanske det du,men det är ju mer skaderisk om man kastar sig ner för en klippa.Och också väldigt idiotiskt om man tror det är fotboll. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon mer här som tränar Parkour? Älskar sporten. Längtar till sommaren då man kan börja köra ute (gillar inte att köra på vintern) :)

Min mening:

* Poker och Schack: Inte sporter.

* Ensamma sporter (utan medspelare): Halvsporter

* Lagsporter: Sport!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon mer här som tränar Parkour? Älskar sporten. Längtar till sommaren då man kan börja köra ute (gillar inte att köra på vintern) :)

Enligt mig så är Le Parkour ingen sport. Jag tycker nämligen att om man ska kunna räkna något som en sport så bör den ha fysisk och/eller mental aktivitet. Vilket Le Parkour har, men en sport bör även kunna ingå i ett tävlingssammanhang.

T.ex. jag åker runt i en ramp på en skatebord. Det räknas som att jag utövar en sport. Men detta är för att (enligt mig) skateborden ingår i olika tävlingar.Alltså att en sport bör kunna ha ett visst poängsystem.

Medans Le Parkour är mer en hobby. Jag påstår inte att det är någonting dåligt och att jag är negativ mot det utan jag ville bara få det sagt så att kanske några fler fattar vad det innebär.

PS. Cyper och NesseN, jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde idag angående eran diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...