Hoppa till innehåll

Starta I Felsäkert Läge


Cristina

Rekommendera inlägg

låter skümt... när du ska starta i felsäkert läge, prova att trycka ner F8 gång på gång tills det kommer upp något vid starten. kommer det bara upp error så vet jag inte riktigt... står det verkligen bara "Error"?

kommer det upp något innan det kommer upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

En blå ruta med en överkryssad hand samt att det står ERROR där i. Alt jag kan välja mellan är test och restart.När jag trycker på test så får jag ett rött kryss och DEV 001,ERR 96,FRU 3810 skrivet i rött under systemboard.Den testar minneskort mm på allt det står det ok.Sedan får jag inget mer alt vet ej vad jag ska göra i det läget.............vet nån av er, snälllllla

Redigerat av Cristina
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en bärbar IBM.Plötsligt så står det bara ERROR över hela skärmen när jag försöker starta upp.Fick rådet att byta batteri...samt att starta i felsäkert läge F8.Jag kan ej starta upp så!Har nån nåt tips?

 

Har XP För Då Kommer Det Att Aldrig Att Funka!!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är en liten guide.. :student:

 

Om du har xp vet inte om det är på andra också.

 

SKa du göra så här

 

1. Starta om datorn.

2. När den startar ska du trycka på DELETE hela tiden.

3. när det kommer upp en blå-vit skärm ska du välja: Load fail-safe defults.

4. tryck sedan att du accepterar.

5. tryck save and exit.

6. Acceptera.

Nu ska det fungera..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. man ska trycka delete för att gå in i BIOS inställningarna

 

För att gå in i felsäkert läge tryck F8.

 

Gör som jag sa att du skulle göra i BIOS först

 

När jag startar datorn IBM Thinkpad 380 XD(gammal burk) så står det error 00301 & 00192,jag kan välja mellan test eller restart.Gör jag test så får jag röd text under systemboard:DEV 001, ERR 96, FRU 3810, på allt annat står det ok.Trycka på delete eller F8 gör ingen skillnad i vad jag får på skärmen!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...