Hoppa till innehåll

Uppcon 06


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Alla för er som tycker om Manga, Animé & Tv-spel.

 

"UppCon:06, 7-9 April 2006!

2006… Ett nytt år med nya överraskningar och möjligheter, och framförallt, ett nytt UppCon!

 

Även i år håller vi till i Atrium och Royals lokaler på Dragarbrunnsgatan. Själva konventet hålls i Atrium, medan filmvisningen sker i Royals biografsalonger, vilka ligger så gott som vägg i vägg med Atrium.

Inne på Atrium är den övre våningen vigd åt TV-spel och arkadmaskiner, och i den undre kommer bl.a. uppvisningar, prisutdelningar och försäljare att hålla till.

På Royal är det film som gäller. Det kommer visas film från nio på morgonen till fyra på kvällen i alla fem salonger, utom på kvällen då vi endast kan använda en."

 

Tävlingar

-Amv (Tema humor)

-Cosplay

-Karaoke

-Teckningstävlingar

- och självklart massa Tv-spels turneringar.

 

Biografen

 

Jrock:

-Kagerou: : Rakushu Enjyou Tour

-Hide - ALIVEST Perfect Stage

-Luna Sea: Final Act - First day

-Janne da Arc: Danjiri Night

-Dir en Grey - Blitz 5 days

-Merry

-Malice Mizer

-Beauti-Fools Fest 03

-Blandade musikvideos

-Baroque: Last Live mu mirai NO FUTURE

 

Spelfilm:

-Shinobi

-Survive Style

-Para Para Sakura

-Save the green planet

-When the Last Sword is Drawn

-Poppoya

-My Sassy girl

-Hana and Alice

-Densha Otoko

-Road Home

 

Anime:

-Read or Die TV

-Ah My Goddess TV

-Paradise Kiss

-Blood+ Bokusatsu

-Tenshi Dokuro-chan

-Dead Leaves

-BECK

-Honey & Clover

-Full Metal Alchemist

-Narutaru

-The Count of Monte Cristo

-Escaflowne 1-4

 

Försäljare

-Ojisan-ya

-Denkipop

-Comic Cave

-Twana

 

-JpopSweden (<- brukar kunna ändra sig)

+ några fler som inte står uppskrivna

 

Konsert

Hagakure gör sin första spelning utanför Japan och hälsar på hos UppCon.

Bandet spelar 'traditionell" Visual Kei.

 

Hemsida: http://www.ha-ga-ku-re.com

 

Lokalerna

"På våning 1 kommer alla försäljare att finnas tillsammans med en cafeteria som kommer att servera både varm och kall mat, dryck och godis. Även scenen ligger på första våningen där prisutdelningar, lekar och andra aktiviteter kommer att hållas. Om man vill vila benen efter för mycket dansspel så kommer det att finnas bord och stolar där man kan umgås, pyssla eller bara ta det lugnt.

 

På våning 2 kan du spela både gamla och nya TV-spel, prova på någon av de arkadmaskiner som kommer att finnas på plats eller bevisa för resten av besökarna vilken kung du är i TV-spels och arkadmaskins-turneringarna."

 

Priset för den här gången är 250 för en helbiljett (150 för en endags) + 50 för en sovsal som man får välja efter att ha betalat sina biljetter. Det gäller alltså att betala snabbt. Biljetter ska vara betalda senast den 31 Mars.

 

För mer info, bilder och forum kolla http://www.uppcon.se

 

Så hur många är intresserade att komma?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ännu längre bort >.> Men Sthlm och Uppsala e ganska nära. Hade gärna gå dit ifall jag bodde där och att jag hade nån att gå me.

 

Vet någon när WestCon e?Vet bah att d e nångång i juli men jag vill jättegärna veta när. För jag ska sommarjobba och resa te Kina så jag vill gärna veta när.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Jo det har jag. ^^

Men man tvingar sig själv att åka med nu. Undrar bara vad morsan och farsan ska göra under tiden vi är på Uppcon. (De skjutsar).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...