Shaddy Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 Hörde någon i skolan som snackade om årets storfilm som hette Eragon. Det enda jag vet är att det är nån konstg fantasy bok som blivit film, men vad handlar den om egentligen. Känner mig lite som Raiden när alla vet om the Patriots förutom han själv. Så vad är Eragon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 eragon är en suveränt bra fantasy-bok, och jag längtar verkligen efter filmen :P jag kan skriva av baksidan... En dag hittar den fattige bondpojken Eragon en vacker blå sten i skogan... om han säljer den slipper hans familj kanske svälta under vintern. men det blir inte som han hoppas - stenen kläcks, och en drake föds. eragon håller draken hemlig och ger henne namnet saphira.de talar med varandra genom tanken och blir bästa vänner. och legenden om drakryttare och drakar blir verklig igen. över en natt förändras hela eragons liv. han kastas in i en värld av faror, magi och maktkamper. med bara ett gammalt svärd som hjälp och en sagoberättare som vägledare måste eragon och saphira färdas genom platser där mörka krafter härskar, i ett imperium com styrs av en kung vars ondska inte har några gränser... tycker absolut du ska köpa den och tvåan "den äldste". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Miglot af eraon Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 neee kommer det en film jag har ite läst 2:an. finns den ute? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 20 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2006 japp, den heter den äldste... de står i undertexter.se's nyheter att det görs en film Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 har inte läst eragon men kanske ska göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Eragon är en bra bok, likaså uppföljaren. Men efter att ha sett en Preview om filmen så tror jag redan nu att det kommer bli skit. Jag själv hade en egen bild om karaktärerna och miljön i huvudet. Tänker inte se filmen på bio. Tror den kommer vara värre än värst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 Har velat läsa bökerna rätt länge, aldrig fått tummarna loss bara. Och som jag vet allt för väl blir jag nästan alltid besviken när böcker blir film. Ens egen bild av allt försvinner och ersätts med någon annans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 21 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2006 (redigerat) Har läst 1:an och håller på med 2:an. Dom är verkligen asbra. Ska bli kul när filmen kommer. (Om den är bra.) Redigerat 21 Mars 2006 av the_dark_yoda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 ååh!! boken är fett bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 (redigerat) Vilken "storfilm" den måste vara, har aldrig hört talas om "Eragon". Redigerat 22 Mars 2006 av R-110 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 22 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Nä, det var ju samma med mig tills jag startade den här tråden. Nu vet jag dock lite mer. Tack till alla lärda fuskare på den här sidan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Eragon är en bra bok, likaså uppföljaren. Men efter att ha sett en Preview om filmen så tror jag redan nu att det kommer bli skit. Jag själv hade en egen bild om karaktärerna och miljön i huvudet. Tänker inte se filmen på bio. Tror den kommer vara värre än värst. kan du länka till sidan där du såg previewen (om du nu såg de på nätet ;P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.