kola_king Skrivet 22 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Asså, jag tror att brottslingsskeppet har en massa övervakning av typ helikoptrar och radar, så man ser om de börjar göra något som de inte borde. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Om de slutar arbeta så fungerar båten inte längre (eftersom arbetet vad jag förstår är att de tar hand om båten) = de sjunker. Sv3ea: Ska våldtäktsmän bli våldtagna och misshandlare bli misshandlade? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 22 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 (redigerat) Nja inte direkt. De grova brottslingarna (våldtäckt, mord) bör få intensiv psykisk vård då ett samhälle inte klarar av att ha den sortens personer. Kolaking har övertalat mig Redigerat 22 Mars 2006 av legendary_lukas Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 22 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2006 Jo, men de som skickades på den där segelbåten var främst våldtäktsmän, mördare och andra med allvarliga psykiska störningar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 (redigerat) Jo, men de som skickades på den där segelbåten var främst våldtäktsmän, mördare och andra med allvarliga psykiska störningar. Bump? Men tänk om man börjar mörda varandra där? Tänk om dem är så många att dem typ dödar vakterna och tar över hela båten? Då kommer regeringen bara få mer kritik, och hela " projektet " läggs ner. Sen vet jag att du skrev att båten är övervakad och allt, men risken finns alltid. EDIT! Redigerat 25 Mars 2006 av Fusion Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 25 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Tja, kanske det, men av de båtturer som hittils anordnats så har de skött sig väl och ingen har gjort något mot nån annan. Jag har för mig att alla får en arbetsuppgift, så om någon blir mördad så kan ingen göra den arbetsuppgiften och alla dör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Om de slutar arbeta så fungerar båten inte längre (eftersom arbetet vad jag förstår är att de tar hand om båten) = de sjunker. Sv3A: Ska våldtäktsmän bli våldtagna och misshandlare bli misshandlade? Skulle det där vara kul? Våldtäktsmän eller misshandlare eller vad som helst, borde få ett värre straff än att behöva jobba på en båt. Svältdöden skulle vara bra för t ex mördare enligt mig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2006 Tycker inte de är så ba dem är brotslingar.. (möradare kanske) då får dem kanske nått i skallen att skänka skeppet så alla dör... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 28 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2006 (redigerat) Om de slutar arbeta så fungerar båten inte längre (eftersom arbetet vad jag förstår är att de tar hand om båten) = de sjunker. Sv3A: Ska våldtäktsmän bli våldtagna och misshandlare bli misshandlade? Det här är inget straff, det är en vård för psykiskt störda, som funkar! 70% slutar att begå brott, så då slipper vi fler mördare. Om man dödar dem provocerar det andra att börja mörda, men ger man dem vård så slutar de. Redigerat 28 Mars 2006 av kola king Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Om de slutar arbeta så fungerar båten inte längre (eftersom arbetet vad jag förstår är att de tar hand om båten) = de sjunker. Sv3A: Ska våldtäktsmän bli våldtagna och misshandlare bli misshandlade? Även om man ger dom dödstraff, fängelsestraff, straffarbete eller en slickepinne så kommer folk alltid att döda andra folk. Finns inget att göra åt det. 70% av dom som arbetar på båten slutar upp med det dom gjorde tidigare tror jag inte på, kanske 40% om man har tur. Men dom mördare eller vad det nu är som inte jobbade på båten kommer troligtvis skita i att andra "människor" fick jobba ett litet tag. Dom kommer nog att göra det dom gjort tidigare. Dvs mörda, misshandla eller våldta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 29 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 50 människor på en båt, 50x2=100 70% av 100=70 70 delat i 2 = 35. 70% av 50= 35. Cirka 35 av de 50 som jobbade på båten slutade att göra brott. Du får lov att lita på de poliser som gjorde detta, att denna vård faktiskt funkade. Så även om de slutar göra brott tycker du fortfarande inte att de ska få den vården? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 50 människor på en båt, 50x2=100 70% av 100=70 70 delat i 2 = 35. 70% av 50= 35. Cirka 35 av de 50 som jobbade på båten slutade att göra brott. Du får lov att lita på de poliser som gjorde detta, att denna vård faktiskt funkade. Så även om de slutar göra brott tycker du fortfarande inte att de ska få den vården? Och hur vet man att dom slutade göra brott? Hade dom såna där vrist sändare på dom? Om det är så då tror jag dig men annars, inte! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg