Selerz Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Här snackar vi om den kommande konsollen ps3: Kort info: Färg: Vit, silver, svart. Kosta: c.a.: 3500 - 5500 Datum: Novmber 2006 Kontroll: Trådlös. Några få spel: Final Fantasy VII(7), Final Fantasy XIII(13), Devil May Cry 4, Metal Gear Solid 4, Unreal Tournament 2007 och sist men inte minst Snoop Dogg's egna: Fair & Respect. det vara bara några av dom 120 uttanonserade spelen till ps3. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Jag kommer köpa den lungt och den kommer vara bättre än XBOX 360. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Hur vet du att den kommer att vara bättre än 360 ? Sen kommer det att finnas typ 7 trådlösa kontrollplatser...Vet inte vilken färg jag ska välja om jag nu ska köpa den, tror inte att det kommer att bli svart, med tanke på att jag redan har Ps2 som är svart...men det kommer väl vara mellan vit och silver. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska köpa den än men det varkar ju väldigt intressant med att 120 spel kommer att komma till den och att det kommer att det typ kommer att finnas 7 kontrollplatser. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 (redigerat) Den kommer inte att vara bättre än Xbox360. kolla själva länken. Det är info på processor, ramminne...m.m. Som kommer finnas i Playstation 3. <-- länk Redigerat 24 Mars 2006 av Sv3A Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Star-Basse Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Jag kommer lungt köpa PS 3 :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Den kommer inte att vara bättre än Xbox360. kolla själva länken. Det är info på processor, ramminne...m.m. Som kommer finnas i Playstation 3. <-- länk Det kommer inte att vara bättre än Xbox 360 och det kommer troligvis inte att sälja så bra med det priset som de har utannonserat. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selerz Skrivet 25 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Info på engelska: General Controller Bluetooth Wireless Form Factor Console Graphics Processor and Memory Embedded Video Memory 0MB Graphics Processor RSX "Reality Synthesizer" Graphics Core Clock Speed 550MHz System Memory 256MB XDR Vector Units 1 VMX vector unit per core System Memory Bandwith 22.4GB/s, RSX 20GB/s (write)/15GB/s (read), SB 2.5GB/s (write)/ 2.5GB/s (read) Shaders 100 Billion Shader Operations/s Video Memory 256MB Product Identification Manufacturer Sony Product Line Sony PlayStation 3 Video Output Resolution 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p Expansion and Connectivity Digital Media Formats Compatible with CR-ROM, CDR+W, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R Game Media Format Blu-ray BD-ROM Other I/O Connectors Ethernet (RJ45), 6 USB 2.0, CF Slot (Type I, II), SD Slot (Regular, Compact), Memory Stick, Memory Stick Duo, 1 x Optical Audio Controller Ports Supports up to 7 Bluetooth Controllers Plug and Play Storage 2.5in Removable Hard Drive (Unkown Size) Standard AV Output Connectors 2 x HDMI, 1 x AV Integrated Communications 802.11 B/G Wi-Fi, Bluetooth 2.0 Processor Processor Core Spec 1 Core, 7 x SPE 3.2GHz (256KB SRAM per SPE), 7 x 128b 128 SIMD GPRs Marketing Performance Measurement 2.18 TFLOPs Processor Clock Speed 3.2GHz L2 Cache 512KB L2 cache, 256KB per SPE Processor Cell processor Integrated Devices Built-in Features Backward Compatible with PlayStation 2, Stands Vertically or Horizontally System Memory Memory Bandwidth 25.6GB/s main memory bandwidth, 22.4GB/s video memory bandwidth Storage Media Drive Blue-Ray BD-ROM Audio Surround Sound Multichannel Output (software driven) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Är det någon som vet exakt hur mycket den kommer att kosta? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Banandosan skulle ju bort också läste jag. De skulle göra en som var mer lik xboxdosan samt att den skulle vara rörelsekänslig som revolutons. Sony kör på stort ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 kanske ska köpa ps3 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selerz Skrivet 25 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 jag ska köpa den jag ska ha den i vit. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Info på engelska: General Controller Bluetooth Wireless Form Factor Console Graphics Processor and Memory Embedded Video Memory 0MB Graphics Processor RSX "Reality Synthesizer" Graphics Core Clock Speed 550MHz System Memory 256MB XDR Vector Units 1 VMX vector unit per core System Memory Bandwith 22.4GB/s, RSX 20GB/s (write)/15GB/s (read), SB 2.5GB/s (write)/ 2.5GB/s (read) Shaders 100 Billion Shader Operations/s Video Memory 256MB Product Identification Manufacturer Sony Product Line Sony PlayStation 3 Video Output Resolution 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p Expansion and Connectivity Digital Media Formats Compatible with CR-ROM, CDR+W, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R Game Media Format Blu-ray BD-ROM Other I/O Connectors Ethernet (RJ45), 6 USB 2.0, CF Slot (Type I, II), SD Slot (Regular, Compact), Memory Stick, Memory Stick Duo, 1 x Optical Audio Controller Ports Supports up to 7 Bluetooth Controllers Plug and Play Storage 2.5in Removable Hard Drive (Unkown Size) Standard AV Output Connectors 2 x HDMI, 1 x AV Integrated Communications 802.11 B/G Wi-Fi, Bluetooth 2.0 Processor Processor Core Spec 1 Core, 7 x SPE 3.2GHz (256KB SRAM per SPE), 7 x 128b 128 SIMD GPRs Marketing Performance Measurement 2.18 TFLOPs Processor Clock Speed 3.2GHz L2 Cache 512KB L2 cache, 256KB per SPE Processor Cell processor Integrated Devices Built-in Features Backward Compatible with PlayStation 2, Stands Vertically or Horizontally System Memory Memory Bandwidth 25.6GB/s main memory bandwidth, 22.4GB/s video memory bandwidth Storage Media Drive Blue-Ray BD-ROM Audio Surround Sound Multichannel Output (software driven) Det där står i länken jag lade in tidigare. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg