Jason__Voorhees Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2006 Eftersom ingen såg mitt inlägg så skriver jag det igen: Tror inte att det är så många här som vågar döda för sitt land.. Empatin och sympatin tar över din hjärna och därför tror jag ej många här skulle våga döda en människa.. När du håller ett vapen mot en annan människa så kommer genast tankar som dessa upp; "har han barn?, vart är hans familj? tänk om han har lämnat sina kära? tänk om han är en jätte snäll människa" o.s.v. Vill ni bevisa att ni kan döda en människa för att försvara ert land så råder jag er att gå ut på natten och skydda folk från att bli våldtagna och rånade. Genom att göra detta så försvarar du ditt land. Men i dagens system så kan man ju få böter om en tjuv halkar utanför för att du inte har sandat <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
vergil3 Skrivet 7 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2006 Konstigt, du svarade på den delen där jag var mest oseriös. Iaf, jag tycket att mitt inlägg var väldigt bra för denna debatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 9 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2006 Ni ska bara veta att dagens system är skit som Jason mena. T.ex, om en tjuv tar en guld ring från dig och ska hoppa från balkongen. så var det tydligen för halt och han rammla och slog sig i naken så är det husets ägares fel -.- Jag hatar det och blir iriterad!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
djfille2 Skrivet 9 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2006 Konstigt, du svarade på den delen där jag var mest oseriös. Iaf, jag tycket att mitt inlägg var väldigt bra för denna debatt. sånt ego du är <_< alla läser din synpungt men ingen pallar skriva Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 10 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2006 Konstigt, du svarade på den delen där jag var mest oseriös. Iaf, jag tycket att mitt inlägg var väldigt bra för denna debatt. Om man är tvungen att döda för sitt land för att överleva gör man nog det. I ett krig där soldaterna bara vill överleva har dem ingen större sympati, förhoppningsvis. Det är ju antingen soldaterna eller soldaternas fiende som får leva. Vad tror du soldaten vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jason__Voorhees Skrivet 10 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2006 Ni ska bara veta att dagens system är skit som Jason mena. T.ex, om en tjuv tar en guld ring från dig och ska hoppa från balkongen. så var det tydligen för halt och han rammla och slog sig i naken så är det husets ägares fel -.- Jag hatar det och blir iriterad!!!!!!! Tack för att du för en gångs skull håller med mig :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Needbananas Skrivet 10 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2006 jason_voorhees: din familj skulle hata dig om du skulle döda nån. föresten är ni för små för att tänka på det här... ps.även jag är för liten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Iqaros Skrivet 10 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2006 (redigerat) jason_voorhees: din familj skulle hata dig om du skulle döda nån. föresten är ni för små för att tänka på det här... ps.även jag är för liten Jag tror inte riktigt att hans familj skulle "hata" honom om han dödade någon under krig, förutsatt att hans familj är omtänksam och osjälviska. Sedan så uppmanar vi inte varandra att gå ut och kriga utan vi disskuterar eller med andra ord debatterar kring ämnet, där vi bland annat tar upp våra egna åsikter. Därför är man är aldrig för ung för att disskutera. Redigerat 10 Juni 2006 av Skuggan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jason__Voorhees Skrivet 10 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2006 Jag skulle iaf försöka att göra någn nytta och om jag skulle dö... Alla dör ju så småning om så.... :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 10 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2006 Men de flesta vill leva lite längre än 13 år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OsCaR700 Skrivet 22 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2006 skulle antagligen flytt med min familj utomlands och om jag blev tvungen så skulle jag kunna döda(men antagligen inte men om jag skulle så kommer det vara för att skydda mig,min familj) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lithium Skrivet 25 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2006 Skulle som nästan alla andra gömt mig och be för mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.