Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.

Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

och hur skall de få tag på jobben. Man kan inte bara säga "Hokus pokus, ge mig 200.000 nya jobb " Och så finns dem där. Såvida man inte skall låta 5 personer göra en mans arbete....

Man skapar fler jobb.

Man bygger 100 000 nya ålderdomsbostäder, personal till dessa hus anställs och jobb utvecklas inom byggbranschen. Man tillämpar resurslärare till de skolor som har de tuffast, man utbygger/rustar/underhåller väg- och järnvägsnätet.

(s) skapar 100 000 nya jobb på fyra år. De uppfyller dina mål. De har skapat 300 000 nya jobb på 12 år, vilket har varit målet. Ge dem fortsatt förtroende, till slut knyter vi säcken.

Falafelkultur mina vänner. Sverige är en pubkultur, det är dax att gå ifrån dricka. ^_^

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

288 000 är arbetslösa i sverige.

Persson gissade på 250 000 Reinfeldt gissade på 400 000.

borgarna vill överdriva problemen?

De båda partiledarna fick frågan; Hur många arbetslösa tror du att sverige har och P svarade 250 000 och R svarade 400 000.

ursäkta att jag uttryckte mig konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem flesta. Men 1,5miljoner som inte ligger på deras arbete som dem önskar är också ganska mycket.

Jag är 13 så jag får inte jobba. Svart ja.

Men många i Sverige har inte fått jobben dem önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså det är klart alla kan inte få det jobb dem vill man kan ju inte direkt ge nån helt okunnig person jobb att t ex. desermera bomber bara för att den personen vill det. Alla jobb kräver olika kunskaper.

Exakt, därför måste man plugga ordentligt så att man får de jobb man vill ha. Bra utbildning = bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...