Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Men det är därför alliansen har vunnit. Dem vill ju införa språktest så att utlänningarna kan klara sig!

 

Mmm, lättare för dem och klara sig. Även själva kunna skapa företag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Sveriges anseende utomlands skulle skadas avsevärt om ett främlingsfientligt parti ledde Sverige. Endast människor som inte förstår de långsiktiga konsekvenserna röstar på (sd).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På 60-talet ville Sverige ha ökad invandring för att det var brist på arbetare i Sverige. Invandrare kom hit och många jobbade på Volvo och har därför hjälpt företaget att bli det det är idag. Invandrarna kom hit för att vi behövde deras hjälp, ska nu de få skit för att de kanske flydde till Sverige när de behövde hjälp?

 

Sverigedemokraterna är emot kriminella invandrare och de tycker bokstavligen talat att de ska ut ur Sverige, sen finns det ju "grövre" parti som NSF. Att folk kommer hit för att leva på bidrag är inte alls fel enligt mig, invandrarna har haft det svårt i sina hemland och är i stort behov av hjälp. Många kan tycka att det är ganska dåligt av invandrare att leva på våra pengar, men de behöver hjälp och deras länder skulle säkert välkommna oss på samma sätt om de varit lite rikare. Invandrare må skattas som tjuvar av en del för att de lever på svenska bidrag men de är inga tjuvar, de behöver bara hjälp. Jag tycker att alla är välkommna i Sverige oavsett om de är ifrån USA, Afghanistan eller Sudan. Alla har rätt till ett tryggt land att bo i. Kommer invandrare däremot hit och våldtar, mördar eller rånar ska de ut ur landet enligt mig.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Max 2000invandrare per år*

Dessutom så räknar dem bara folk från Mellanöstern, Afrika, Asien, Sydamerika som invandrare. Men jag tror knappt att dem räknar: Tyskar, Amerikaner, Danskmän, Engelsmän, Britter som invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flyktingar och invandrare är en annan sak. Dessutom så brukar flyktingar alltid ligga i utanförskap.

Spelar ingen roll om det inte är krig. Den som kommer från ett annat land och bosätter sig här är ju invandrare/utlänning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...