ELF Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2006 Jag har en gammal dator hemms som jag leker lite med tills jag har köpt en ny. Men nu för ett tag sen när jag skulle installera Windows 98 SE hittde den inte skivan. Jag testade lite allt möjligt men fick det inte att funka. Så jag estade att formatera HDD. När jag hade gjort det så satte jag i Win98SE skivan och startade om datorn. Då kommer en svart skärm upp som det står: Windows 98 installations cd i eller något sånt med två allernativ: Starta från Hårddisken och Starta från CD:n. Det är ju normalt. Men sen när jag väljar starta från CD:n så värkar den inte hitta den. Då blir skärmen helt svart och en vit prick blinkar uppe i vänstra hörnet. Vad kan det vara för fel. Kan det vara någon som BIOS inte klarar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 26 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2006 (redigerat) Vad har du för inställning på First Boot i BIOS? Det kan vara så att du har din Floppy som först, hårddisk som andra och sen kanske inte har valt något, vilken låter högst osannolikt. Men iallafall. :wacko:, byt den till din första cd-romspelare. Redigerat 26 Mars 2006 av Mellanmjölk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2006 Jag har valt att datorn ska boota CD:n först. Men det är ju det att installationen inte startar när jag har valt att starta med skivan. Han hittar ju skivan för annars så skulle jag inte kunna få upp dom allternativen. Allternativen kommer bara upp när jag har Skivan i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 27 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2006 En vit prick som blinkar? Det låter ju som MS-DOS. Prova att skriva nåt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 31 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2006 Japp det har du så rätt i. Det är MS-DOS. Men det går inte att skrive där. Det går bara att stata om datorn. Kan det vara något konstigt med BIOS? Hur gör man för att uppdatera BIOS? För jag kan ju testa med det. Det bör inte vara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 4 April 2006 Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 Har du provat med starta från hårdisken? Eller prova med att öppna CD:n manuellt och försök att hitta ett installationsprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 4 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 Jag har formaterat hårddisken så jag kan inte öppna skivan manuellt. Kan man öppna skivan om man har bootat med en diskett? Jag har testat men har inte fått det att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 4 April 2006 Rapport Dela Skrivet 4 April 2006 har du startdiskett prova med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 5 April 2006 Rapport Dela Skrivet 5 April 2006 Jag har formaterat hårddisken så jag kan inte öppna skivan manuellt. Kan man öppna skivan om man har bootat med en diskett? Jag har testat men har inte fått det att funka. Det var värre det. Vad händer om du inte har nån skiva i? Kommer MS-DOS fram då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 5 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2006 Då står det något om ett I/O fel tror jag. KOmmer inte riktigt ihåg vad det står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 5 April 2006 Rapport Dela Skrivet 5 April 2006 hmm jag har sett det nånstans vafan var det återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 5 April 2006 Rapport Dela Skrivet 5 April 2006 jag har fått "fel i I/O enheten" när jag kopplade in min mp3 spelare.. och när jag installerade windows blev jag tvungen att köpa en ny cd-rom, den var för gammam för att läsa en windows skiva.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.