Putside Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Tänkte att vi kunde varna varandra genom att slänga upp de sämsta affärerna som endast säljer skräp eller saker som går sönder på en gång. Och då pratar vi affärer som finns i hela sverige, skriv inte t.ex " öhh ica i granby" eller liknande. Teknikmagasinet är en farlig affär. Jag kanske har köpt ca 10 saker där och precis allt har gått sönder första dagen, vad jag än köper tex mp3, radio, spel eller dylikt så har det pajat på en gång. Så jag varnar er, den affären importerar bara en massa skräp ifrån asien. Köp inte saker där med taskig kvalité. El giganten är också en affär som inte håller måttet, grejerna är nästan alltid slut och finns inte i lager. Så typiskt dem Påfyllning ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Det är inte affären det hänger på, utan märket på varan. Det är inte affärens fel att det pajar. Teknikmagasinet har saker med kända märken, men om man alltid köper det billigaste så köper man produkter med okända märken. dDesutom tror jag att de har garanti på de flesta sakerna. Elgiganten är ett bra ställe. Sakerna finns för det mesta, iaf i Borås. Brukar dock inte köpa där, utan köper min elprylar för det mesta bagagnat. Kan ingen direkt usel affär, ska försöka komma på det seanre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 City Gross leksaksavdelning. Min lillebrorsa (8 år) köpte en låtsas ljussabel för 50 kr, den gick sönder samma dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Teknikmagasinet är bra som f*n! Däremot bojkottar jag elgiganten, dålig support, snäsig personal, dyra som f*n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Jag tycker inte att Elgiganten är dyra men vissa varor som de säljer är väl kanske inte så värst bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 det är ju teknikmagasinets val att köpa in varor med dålig kvalite! och dom testar innan!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Elgiganten gör reklam för varor som inte ens finns kvar. Fick tidningen förra veckan och såg en ganska billig kaffekokare. Stack dit för att köpa samma dag men den var visst slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 jag lovar, denna tråd kommer att låsas för §1.1 back to topic:det finns en säljare på tradera som säljer mobiltelefoner + mera... när man har betalat får man inte varorna :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 (redigerat) Sådana personer kan man polisanmäla. Kontakta Tradera och säg att han inte ger varorna. [EDIT] Varför skulle denna låsas för §1.1? Det är knappast personligt påhopp. Redigerat 29 Mars 2006 av Salzalada Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 29 Mars 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Sådana personer kan man polisanmäla. Kontakta Tradera och säg att han inte ger varorna. [EDIT] Varför skulle denna låsas för §1.1? Det är knappast personligt påhopp. Vad skulle tradera göra åt det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Alla spel affärer utomlands, inget spel går att save i typ :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 29 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2006 Man ska väl aldrig köpa utomlands, eftersom händer det någonting med varan, så kan inte konsumentverket hjälpa dig.... Outside: Eftersom dem annonserar varan på Tradera, så ska dem också vara ansvariga att alla affärer man gör ska gå av. Ämnet: Man ska väl akta sig för affärer som säljer saker från t.ex Kina, pga dåligt kvalité. Kanske ÖB.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.