Cryo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Jag tror att det kommer komma ett tredje världskrig.. jag vet dock inte när och inte hur... förresten så e vätebomben inte flera 1000 gånger starkare än atombomben.. visst den e väldigt mycket starkare men max 30 gånger starkare.. inte ens det.. tänk dom utrotade hiroshima med en atombomb.. hade dom smällt en vätebomb tror jag knappast att halv japan (om inte mer) hade blivit utplånat. jag citerar Einstein: Bara Gud Vet Vilka Vapen Som Kommer Användas I Tredje Världskriget Men Det Fjärde Kommer Utkämpas Med Stenar Och Pinnar!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Skulle chansa på att det sker år 2405 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 varför just 2405???? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 1 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 Jag tror att det kommer komma ett tredje världskrig.. jag vet dock inte när och inte hur... förresten så e vätebomben inte flera 1000 gånger starkare än atombomben.. visst den e väldigt mycket starkare men max 30 gånger starkare.. inte ens det.. tänk dom utrotade hiroshima med en atombomb.. hade dom smällt en vätebomb tror jag knappast att halv japan (om inte mer) hade blivit utplånat. jag citerar Einstein: Bara Gud Vet Vilka Vapen Som Kommer Användas I Tredje Världskriget Men Det Fjärde Kommer Utkämpas Med Stenar Och Pinnar!!! http://susning.nu/V%e4tebombLäs och lär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 (redigerat) men ofta det kan stämma... visst sättet den sprängs på är korrekt men inte 1000 gånger.. tänk dig en atombomb.. den sprängde hela hiroshima.. hade USA släppt en vätebomb hade inte halva japan förintats Redigerat 1 April 2006 av Cryo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 1 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 men ofta det kan stämma... visst sättet den sprängs på är korrekt men inte 1000 gånger.. Jo, det kan det, har du inte lyssnat på kemi/fysik lektionerna?Solen använder samma sätt för alstra kraft fasst i större skala. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 jo jag har MVG i No så visst har jag hängt med.. men jag tvivlar fortfarande på 1000 gånger.. visst är den helt överlägsen atombomben men inte 1000 gånger!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 1 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 jo jag har MVG i No så visst har jag hängt med.. men jag tvivlar fortfarande på 1000 gånger.. visst är den helt överlägsen atombomben men inte 1000 gånger!!! Du är äldre än mig och har haft fler No lektioner så jag börjar undra om det är jag som är dum i huvudet. Men iallafall är den överlägsen atombomben och skulle kunna göra ett krig (om det används i större mängder) till en Internationell Katastrof. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 jag tycker du värkar rätt smart för o va 12 år... hur som helst tror jag att det räcker med att en enda vätebomb släpps nånstans i världen för att det ska skapa en internationell katastrof... eller ett världskrig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 April 2006 Rapport Dela Skrivet 1 April 2006 det räcker med att en bomb vilken som helst smälls av, så är kriget igång. Dessutom så är Koboltbomberna, mycket värre än någon atombomb eller vätebomb. Ett kärnvapen som getts ett tillskott av kobolt. När vapnet detonerar blir koboltet utsatt för strålning som gör det extremt radioaktivt under flera år. Detta till skillnad från vanliga kärnvapen, där det värsta nerfallet försvinner inom veckor eller månader. Den långa halveringstiden innebär framför allt två viktiga saker: Dammet kan spridas mycket långt innan det blir ofarligt. Det är svårt eller omöjligt att bygga skyddsrum som kan hålla människor vid liv tills radioaktiviteten lagt sig. Koboltbomber är ett av få tänkbara sätt som mänskligheten skulle kunna utplåna sig själv. Med ett relativt litet antal bomber skulle man kunna skapa ett dödligt dammoln som långsamt skulle sprida sig med vindarna tills det täckte hela jordklotet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 2 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2006 För mer information om kärnvapen gå in på http://susning.nu/K%e4rnvapen#1 . Back to topic nu. Som vi nog är överens om så kommer det med största sannolikhet bli ett tredje världskrig. Frågorna nu är: Vem startar det? Var startar det? Hur och Varför startar det och kommer konsekvenserna bli så stora att det leder till missbruk av kärnvapen och som kan leda till Livets utrotning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 2 April 2006 Rapport Dela Skrivet 2 April 2006 Kommer ett tredje världskrig inträffa? Och om ni tror att det kommer det, hur tror ni det startar? Jag tror (om det blir något) att terrorismen kommer vara orsaken till det. Jag tror att sydvästra asien kommer bli hårt drabbad. Och har man erfarenheter så vet man nästan säkert att USA är med och skapar upror som leder till krig. Vilka konsekvenser kommer detta få. Kommer Hiroshima/Nakasaki förödelsena upprepas, denna gång med vätebomber som är över 1000 gånger starkare än atombomben? Vad kommer konsekvenserna bli? det kommer säkert hända, men jag tror att det kommer hända i framtiden isåfall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.