tHOORd Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 En diktator kan göra allt mot sitt land. Man kan inte bli diktator hur som helst, man måste ha folkstöd också. En man kan inte göra mycket själv. Om Saddam inte hade några bakom så skulle ingen lyssna på honom. Tror du att Saddam själv har stått för allt dödande? Att han personligen har dödat alla själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 En diktator kan göra allt mot sitt land. Men de personer som stödde honom skulle ju bli dödade själva :S eller..?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Nja, de blir nog fängslade skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 En diktator kan göra allt mot sitt land. Man behöver inte folkstöd för att bli diktator. Man kan få hjälp av ett annat land för att bli diktator. <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Nja, de blir nog fängslade skulle jag tro. Så snäll var han inte, det skulle bli avrättning ögonböj! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 (redigerat) Men varför är det fortfarande diskussion om vad som ska hända honom? :blink: Redigerat 3 September 2006 av splintercell987 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Har du hört talas om "statskupp"? men man behöver fortfarande en mindre "arme" för att kunna genomföra en statskupp. Ett visst stöd måste man ha Hitler hadde sina nazister och saddam hadde vad han nu kallade sin arme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 "National Guard " tror jag han kallade dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 Har du hört talas om "statskupp"? Jo, men jag tolkade folkstödet som att befolkningen stöttade honom.Sen, hans "armé" var väl Bath-partiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 3 September 2006 Rapport Dela Skrivet 3 September 2006 En diktator kan göra allt mot sitt land. Och då har man, precis som jag sa ett folkstöd bakom sig. Och precis som suna påpekade, en statskupp krävs det mer än en person för att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 En diktator kan göra allt mot sitt land. Folkstöd betyder att man får stöd av väljarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 En diktator kan göra allt mot sitt land. Folkstöd betyder att man har ett folkligt stöd bakom sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.