Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Den var verkligen intressant, nu har jag knappt någon tro för gud när jag läste denna artikel.

 

Gud finns inte enligt mig, det kvittar om han är "female" eller "male".

Men däremot kan han finnas, om nu vissa påstår det.

Ibland undrar jag vad jag skall tro på, den vetenskapliga teorin hur världen skapades eller om gud gjorde det med sina egna händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Något som förbryllar mig mycket med tron på gud är att enligt den kristna tron finns det ju bara "en gud" som alla ska tro på och be till och att det var ha som skapade jorden. Men då kan man fråga sig vad var asagudarna som man trodde på förr i sverige och vart har dom tagit vägen idag? var det inte i tron förr i tiden dom som skapade jorden? och sen nu för tiden finns det ju Budda och en jäkla massa andra gudar och som sägs också vara den guden som skapade jorden. Så vem i helskotta skapade då jorden det kan ju inte vara budda och det kan inte vara den kristna "gud" eftersom alla har ju delade åsikter jag kan inte förstå hur alla religösa kan se logik i sin egen tro.

 

Sedan ett annat motargument som jag och min kompis diskuterade är det faktum att i Sverige finns det väldigt många som inte tror på någon gud alls ändå har vi det väldigt bra vi har tak överhuvudet, mat, jobb och pengar så vi överlever. Samtidigt i tex Afrika där de fattiga och svältande tror stenhårt på gud och ber till honom om ett bättre liv flera gånger om dagen så har dom det dåligt, de svälter och dör av sjukdomar de har knappt tak över huvudet och lever ett förjävligt liv. Om nu gud finns varför är det så? varför har de troende det dåligt? och de icke troende det bra? blir man straffad fär att man tror på gud? jag tycker att det är ett jävligt bra bevis för att det inte finns en liten gubbe uppe bland molnen som styr och ställer över våra liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Eftersom kristna tror på Gud bara för att det finns en jäkla bok, ska ja börja be till Harry Potter istället! Det finns ju böcker om honom också!

 

Xade, du säger att huvudsaken är att "tro", jo, men varför tro på nåt omöjligt?

Skulle Gud finnas skulle han säkert visa sig, för att alla ska börja tro på honom, tyvärr så har han aldrig gjort det, kanske för höga kristna i deras drömmar.

 

 

Inom 50 år kanske ni börjar inse att inget händer, ingen kommer SE Gud, ingen kommer HÖRA Gud, eller nåt sånt.

 

 

 

 

PS. ÅÅH HARRY POTTER! DU FINNS! JAG ÄR POTTERISTEN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...