Fusion Skrivet 8 April 2006 Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 (redigerat) Jag har undrat ett tag nu, när ni klipper ut bilder som är ganska små, typ som 80x80, hur förstorar ni den ?! Alltså, när jag förstorar bilden som jag klippt ut, så blir det bara dåligt kvalité på den. Kan ni hjälpa mig ? EDIT ! Det är inte som outsides tråd ! Redigerat 8 April 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 April 2006 Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 du måste ha en mer högupplöst bild. Alltså ta in en större bild. den kan vara hur stor som helst eftersom det bara blir bättre om man gör den mindre. På dom flesta söksidorna kan du trycka på endast stora bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 8 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 (redigerat) Hur menar du ? Förstod inte riktigt... =\ Redigerat 8 April 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Miglot af eraon Skrivet 8 April 2006 Rapport Dela Skrivet 8 April 2006 ok tänk dig att alla detaljer syns bra när det är en stor bild (fel och misstag också) men när den är mindre så syns det svårare. Cooliz menar att du ska hitta sen större bild och klippa ut sedan an du förminska den till önskvärd storlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Det finns inget bra sätt att förstora bilder. Man kan inte undvika dålig kvalité. Gör som de ovanför mig så: Utgå från en stor bild istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 tryck ctrl+ (+plus) för att förstora bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 som sagt det finns inget bra sätt men är du så illa tvungen så ta väldigt lite i taget och så kan du lägga till lite blur av något slag emellanåt för att få en något mindre sunkig bild. så får du ta unsharp mask efteråt när du är klar men du kan inte förstora dem hur mkt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 12 April 2006 Rapport Dela Skrivet 12 April 2006 Ett ord: Megapixel! Om du nu ser pixlar(rutor) så kan du sudda ut bilden lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.