Gäst Perisoreus Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Vad anser ni om den konstitutionella monarki vi har? Jag måste säga att jag är en hängiven rojalist. Ett Sverige utan en kung/drottning el. något dylikt vore som en hamburgare utan bröd. Det att Sverige har en kungafamilj gör så att Sverige sticker ut bland majoriteten av länderna. Nästan alla stater är republiker. Kungafamiljen kan representera Sverige utomlands på ett sätt som en president aldrig skulle kunna. En president väljs efter dennes politiska åsikter och därmed skulle h@n alltid vara tvungen att försvara dem utomlands. Kungafamiljen kan koncentrera sig på andra nyttiga saker, som välgörenhet m.m. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Mm, håller med. Men det jag stör mig på, är att ifall kungen t.ex misshandlar någon utan anledning, så för denne inte straff eller något, dessa förmåner är jag lite emot. Men annars tycker jag att det är bra för landet att ha monarki. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Prexis, president, kejsare, soltan eller kansler i sverige ? Hell no ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Håller med. Det är bättre att ha en kungafamilj istället för en president. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Det ni kanske inte har tänkt på, är att en President gör mycket mer än vad Kungen gör. Så det betyder att Sveriges Statsminister = President ? Jag definerar det så iallafall. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Det ni kanske inte har tänkt på, är att en President gör mycket mer än vad Kungen gör. Så det betyder att Sveriges Statsminister = President ? Jag definerar det så iallafall. Jo det är ju så det är men en president skulle inte funka i Sverige, alla vill nog ha monarki Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Jag tror ochså att de flesta vill ha monarki i Sverige. Jag skulle nog ochså säga att statsmistern är Sverige's motsvarighet till president. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Vi har ju ingen nytta av kungafamiljen. De har ju inte samma makt som förr och det ända de gör är att synas på stora tillställningar bar för att representera Sverige. Bättre att LILLA Göran är på alla fester och tebjudningar. Det får nog ändå rum en del del till i den lilla magen :gitarr: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 Skulle du vilja välja bort kungafamiljen helt om du kunde men göran fortfarande var vanlig statsminister ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 10 April 2006 Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 Vi har ju ingen nytta av kungafamiljen. De har ju inte samma makt som förr och det ända de gör är att synas på stora tillställningar bar för att representera Sverige. Bättre att LILLA Göran är på alla fester och tebjudningar. Det får nog ändå rum en del del till i den lilla magen :gitarr: Du vet väl att Statsminister Göran Persson inte har tid att gå på alla välgörenhets ceromonier ( Stavning, tror jag. )Istället fixar Kunga familjen det, så man kan säga att Göran Persson får hjälp av dem. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 10 April 2006 Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 kunga familjen är inte jätte bra men bättre en än president. dom spenderar ju rätt mycket pengar och dom tjänar ju inte direkt pengarna själva Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 11 April 2006 Rapport Dela Skrivet 11 April 2006 lätt at vi ska fortsätta å ha monarki!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg