Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts


Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Om man uppdaterar sin Defense hela tiden såfort man antingen köper eller får genom att levla upp.

så är det bajs enkelt att döda de sista bossarna.

 

Jag var på level 62 och när jag blev slagen/skjuten så tog det nästan ingen skada på mig överhuvudtaget.. sedan så får man vara snabb i fingrarna och Heala sig lite då och då!

 

btw, är det någon som har gått igenom hela spelet

och klarat att hitta alla Dalmatiner/Vykort och Trinitys?

Jag satt länge med det, men klarade de tillslut :)

 

Jag längtar som f*n tills i sommar då Kingdomhearts 2 kommer ut :)

 

Vad ska man köpa för att kunna höja sin defense så mycke? :blink: *e inte så smart* Om man har sin motståndares mp uppe *jag kommer inte ihåg om liv heter mp just nu men men* då kommer jag precis till mitten av det "sista gula" så man kan se det "gröna" om du fattar vad jag mennar hehe <_< och då gör Ansem en attack *som jag inte kan se! -.-' *och då dör jag på en gång!!!! *suckar som om allt vore hopplöst* Redigerat av The heartless
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag har fastnat på kingdom hearts. Det är den näst sista bossen *typ!* och det är ju Malicifent *den onda häxan i Törnrosa* och när hon har blivit en Drake. *ger lite extra info för att fatta var jag har fastnat nånstans:* Rikku har fått en ny sorts "Keyblade" och han låser up Malicifents hjärta och hon skricker "Darkness.. The true Darkness!!" Och sen så blir hon en drake och börjar attakera mig, och jag har satt på så man kan se hur mycket liv hon har *kommer inte ihåg just nu om det hette hp lr mp* och jag lyckas nästan varje gång jag försöker få ner hennes liv tills det är grönt. *Hennes sköldar börjar att lägga av* Men helt plötsligt så dör jag!! Och jag har testat 1 miljon gånger och det händer så hela tiden va ska jag göra?  :blink: please help me before I'm going crasy!!

 

 

Stå på sidan och skjut FIRE på henne.ta LOCK ON.När din MAGIC tar slut så ta en sorts ABILITY som gör att man får mera MAGIC när man slår på en fiende.Slå henne tills du har tillräckligt mycket MAGIC.Sen så gör du så tills du har klarat henne.

 

*möjliga spoilers nedanför*

 

P.S.Det finns minst tre bossar till. PP.SS.dom andra bossarna är skitsvåra!

 

Editerad av KazeN^

Redigerat av KazeN^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska man köpa för att kunna höja sin defense så mycke? :blink: *e inte så smart* Om man har sin motståndares mp uppe *jag kommer inte ihåg om liv heter mp just nu men men* då kommer jag precis till mitten av det "sista gula" så man kan se det "gröna" om du fattar vad jag mennar hehe <_< och då gör Ansem en attack *som jag inte kan se! -.-' *och då dör jag på en gång!!!! *suckar som om allt vore hopplöst*

 

 

Om du använder vissa ringar också

så kan det hjälpa dig att både får bättre health och bättre defense.

 

Men om du går till shoppen på första världen

och tar ner stegen med hjälp av en Trinity,

så kommer du till dom där små fula gubbarna med en röd Pom pom på huvudet

uppe på övervåningen av shopping butiken.

Där kan du sälja dina ringar och få bättre AP, MP och Defense!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kan tillkalla tinkerbell i början av matchen och använda en aero magi så är du skyddad.sen gör du lock-on och peppra på triangel knappen lite då och då.det är bra om du har abiliten aeral sweep eller sonic blade och kan followup combo med den. ;)

 

obs:jag har level 100

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Ok det ända du behöver göra är att träna din lvl typ 2 lvls sen måste du ha mega potion och mega elixir i items det är väldigt viktigt när man möter svåra bossar så ... ehh d.v.s så klarar du henne ok ! (= :lol: jag hoppas du klara hela spelet

 

P.S Den sista världen är end on the world och hollow bastion är den näst sista du har kommit långt ! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se till att ha många potions du kan hela dig och dina kamrater med och se också till att ha bra med magi så att du kan hela de. För ännu bättre skada råder jag dig att använda Beast istället för Donald, och om han eller Långben dör så försök bara att driva med draken och springa runt och undvika henne tills Långben eller Beast vaknar igen. :)

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...