Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst aso090
Skrivet

hej jag undrade hur jag gör en egen clan på cs 1.6

och ni vet när man joinar en server eller en clan så får man välja vilken team där står det massor med text eller bilder som ägaren har lagt hur gör man det också lär mig bådde två och få dina 100 fm nu!! :)

Skrivet

och ni vet när man joinar en server eller en clan så får man välja vilken team där står det massor med text eller bilder som ägaren har lagt hur gör man det också lär mig bådde två och få dina 100 fm nu!! :)

Du samlar ett gäng noobs, och ni bestämmer er för att clanen ska heta något.

Sedan kan ni ju lira mot bottar eller nåt.

Har ni problem mot bottar lär ni aldrig bli en bra clan.

Klarar ni bottarna, gratulerar då kan ni lira mot riktiga människor.

Ett tips: Gå med i en riktig clan först och se hur det fungerar innan du bildar en egen. :cool:

Gäst Kaktus-Killen
Skrivet

eftersom du e 10 år tvivlar ja på att du ens förstog vad du sa.

"texten" du pratar om är MOTD (message of the day)

hur man gör en klan? samla ihop kompisar som säkert suger.

hitta på nå löjligt namn..

använd förkortningen som clantag.

klart.

Gäst aso090
Skrivet

mm det jag sökte på det andra men hur skriver jag själv vad det ska stå här

http://www.brutalcs.nu/index.php?pg=motd så kan jag inte skriva själv jag vill skriva själva dem har rätt jag kanske vill lägga up en fin bild men hur där kan ja ju inte skriva

Gäst aso090
Skrivet

ja men allså jag vill göra det jag kan inget om html det står att du ska gå in på motd jag har gjort det och hittat raden men hur ska jag ändra dem säger att jag ska ändra med html men jag kan inget om html och det stårlärskolan men där fattar jag inget så kan ni lära mig här?

allså jag vill läga up bilder

Gäst Kaktus-Killen
Skrivet

ja men allså jag vill göra det jag kan inget om html det står att du ska gå in på motd jag har gjort det och hittat raden men hur ska jag ändra dem säger att jag ska ändra med html men jag kan inget om html och det stårlärskolan men där fattar jag inget så kan ni lära mig här?

vadå, ska du länka MOTD från internet? (kan tänka mig att man gör så..)

isf, om du gör en bild, skriver lite text o lägger upp den på nån sida.. (www.imageshack.us?) sen skriva in länken till bilden.. liksom..

Skrivet

Haha, jag tror du inte kommer lyckas med en clan förrän du är 15! Det är inte bara att skaffa några n00bs och träna. Ni ska även ha en egen server. Läs någon server guide här på forumet, om servers asså! Man kan ju inte träna precis bra på andras servrar :P ..

Om du vill ha en super bra clan ska man kanske börja tänka på att ha en hemsida också. Inte någon freewebs eller så , utan e med domän , välgjord m.m. Så de är inte så j*vla enkelt :gitarr:

:rambo:

Gäst aso090
Skrivet

men allså jag har gjort så här jag laddade ner ett bild och lägde länken till bilden på motd men det stog bara en länk inget bild

• Skapa ny...