Hoppa till innehåll

Sluta Röka.


SONIC FAN
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mitt är bäst: Rök upp alla cigaretter själv!

 

Skämt åsido, berätta att du inte gillar att han röker och säg att du inte vill bli skadad av passiv rökning(att andas in tobaksrök). Säg att om man röker så är det enklare att tex få hjärtattack och lungcancer, osv.

Hitta nån hemsida om rökning, och visa den. Säg att du inte vill att han ska skadas av rökningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge din fader fem liter bubbelvatten sen har ni ett långt samtal om hur han ska kunna sluta.

 

Och Ja Berusade Bert nere i brallorna blir faktiskt mindre hård i erigrerad tillstånd av att röka och snusa så om du vill ha en pillesnopp av flinta ska du ej snusa och röka. :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge din fader fem liter bubbelvatten sen har ni ett långt samtal om hur han ska kunna sluta.

 

Och Ja Berusade Bert nere i brallorna blir faktiskt mindre hård i erigrerad tillstånd av att röka och snusa så om du vill ha en pillesnopp av flinta ska du ej snusa och röka. :gitarr:

 

Säg åt han att sluta röka. Mer kan du inet göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju ta och visa några äckliga bilder på hur munnen och lungan ser ut efter rökning och kanske typ slänga alla ciggareter han köper! (sök på google om tobak eller rökning du hittar nog nått äckligt). Gör han beronde på tuggumi eller nått som nikkotin tuggumi alltid bättre för omgivningen men ändå inte bättre för han. Han är ju fortfarande beroende!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var bara ordentlig på att påminna honom.... om du först säger att "kan inte du sluta röka, jag skulle bli väldigt glad" och om han säger att han vill sluta, ha noga uppsyn över honom, och om han tar upp en cigarett nånstans där du är med, säg till om och om igen... Det funkade för mig, men det tog ett tag, typ nån månad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

ingen som gillar mitt förslag?? :unsure:

 

Ärligt talat föredrar jag inte att muta.

Jag började gråta för att mormor och morfar skulle sluta, Nu har dom gjort det ;)

Redigerat av Potatisen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min farmor har rökt i snart 35 år och hon fortsätter.Däremot min låtsas mamma som har slutat röka hon använde mycket tuggummi och det fungerade så du ska typ ge din pappa sluta röka tugggumin på hans födelsedag och om han inte använder dom så ska du börja fake gråta då kommer han förstå hur mycket du gillar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...