Hoppa till innehåll

Sluta Röka.

SONIC FAN

Rekommendera inlägg

min farmor har rökt i snart 35 år och hon fortsätter.Däremot min låtsas mamma som har slutat röka hon använde mycket tuggummi och det fungerade så du ska typ ge din pappa sluta röka tugggumin på hans födelsedag och om han inte använder dom så ska du börja fake gråta då kommer han förstå hur mycket du gillar honom.

Jag tror inte att han behöver fake gråta om han verkligen bryr sig om honom ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du kan inte påverkar din pappa när det gäller rökandet. Du kan i och för sig påpeka fakta som han antagligen redan känner till. Men i slutändan kan du bara peppa honom lite gran. Det är han som ansvaret, inte du SONIC f*n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara tjata på han så tröttnar han ^^ Mina föräldrar rökte när dem var runt 20, men det va inte länge.. nu har dem sagt till mej å mina syrror "om ni inte super, röker, snusar eller dyl så får ni en bin när ni får körkort" :D Funkar jätte bra ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg att kuken blir mindre (vilket den blir). kanske får honom på andra tankar.

Lmao, då blir han nog inte så glad...

Men försök hitta några "fina" bilder på hur det ser ut inuti när man har rökt ett tag och visa dem för honom. Sen kan du ju berätta att man kan få cancer osv. osv. och att du inte vill att han röker för att det är farligt. Om det funkar kan du ju säga att han kan köpa Nicotintabletter för att det ska bli lättare att sluta röka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan det enda som fungerar är väl om man själv verkligen försöker sluta och inte tänker "bara några till, sen slutar jag".

Det är nog svårt att bara komma och säga till någon, och dom här tuggumminen verkar inte heller fungera så värst bra.

Finns det inte personer man kan ringa/gå till och få hjälp? Kanske föreslå en sån.

Men om din pappa verkligen inte vill sluta att röka så kommer ni få det VÄLDIGT, då menar jag väldigt svårt att få honom göra det.

EDIT:

Visa honom även lite bilder, t.ex hur svart lungan blir efter x antal års rökning:

http://www.yle.fi/solarplexus/bilder/062002keuhko.jpg

http://www.vialls.com/transpositions/Doctor2.gif

http://www.health.state.ny.us/nysdoh/smoking/b_lung.gif

Redigerat av woicer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Pcplayer

min morsa rökar som f*n..blirgalen men varje gång jag pratar med henne om de blir hon bara arg o säger : Jag ska sluta vilket hon har sagt i några år nu..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...