Hoppa till innehåll

Särskrivning!


Gäst newnameguy

Rekommendera inlägg

Melon och gick i väg och åt den. Nu får du klara dig själv James, hejdå sa han med arg röst. Sedan stod James kvar där på chockerad och besviken. Jag får väl klara mig själv då. Sedan smög James sig ombord på en båt som låg i hamnen. Han kapade loss repen som hållde båten i land och båten flöt i väg ut på vattnet. Han la sig i båten och somnade, nästa dag vaknade upp och då hade hans båt drivits en bit ut på havet. Han tog fram kartan och kompassen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men han tappade de i vattnet.

- Ojsan sa han.

- Jag får väl ro ut till kryssningsfartyget som har gått på grund där borta.

30 minuter senare var han framme vid kryssningsfartyget.

Han ropade: Kan ni släppa ner en stege..???

Kaptenen svarade: okej.

Kaptenen släppte ner en stege och James klättrade upp.

Han frågade om de hade karta och kompass.

Kaptenen sa om du hjälper oss att komma loss från grundet så får du en karta och en kompass....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

James viste inte hur han skulle hjälpa kryssningsfartyget ut på havet igen. Den vägde trots allt väldigt mycket. Han hade inga maskiner eller några andra resurser att ta hjälp av. Så han bad till gud. Och gud lyfte ut båten på vattnet igen. Efter det här hade hänt fick James en kompass och karta av kaptenen precis som han hade lovat. Efter han hade gjort det seglade han längs kusten för att komma till Chile. På vägen stannade han till i en stad vid kusten för att köpa mat. Han köpte mycket mat, men frukten hållede inte hur länge som helst. Den ruttnade efter några veckor. James levde då i stället på fiske. Till sist kom han till Kap Horn, Chiles spets.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och stack till Puerto Williams (taget från kartan).

Därifrån åkte han Fred Flinta taxi till Chiles huvudstad Santiago.

Han gick till en affär och köpte mat.

Sedan gick han till herberget och bad om att få ett rum.

Men alla var upptagna, så han gick till en liten lada som låg där 500 m bort.

Han hoppade i höet lite innan han somnade på hökrubban...

 

[EDIT] En liten bokstav för mycket.

Redigerat av Santa_Claus_Driver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästa morgon när han vakna var han riktigt utvillad. Så att han åkte bil till Chiles spets för att kunna komma till den gåtfulla skogen. James tog sin båt och tog på sig sin hatt. Han ställdse sig vid ratten och började köra ut i havet. Han körde en bra bit tills han till sist kom fram till ett skepsvrak... Han släppde då all kontroll på skeppet. Och skeppet flöt till sist till den gåtfulla skogen. James tänkte för sig själv "Då får man väl se vad ingenting har för sig om man har tur".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han gick in i skogen och tänkte: Jag saknar en fru :(.

Han gick sedan vidare och hittade en sjö där han drack lite.

Han gick och gick och gick......

Efter 2 timmar hittade han ett litet hus där han såg en gammal gumma.

Han frågade gumman: Har du sett en man snoka omkring..???

- Nej det har jag inte förutom dig....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han gick in i skogen och tänkte: Jag saknar en fru :(.

Han gick sedan vidare och hittade en sjö där han drack lite.

Han gick och gick och gick......

Efter 2 timmar hittade han ett litet hus där han såg en gammal gumma.

Han frågade gumman: Har du sett en man snoka omkring..???

- Nej det har jag inte förutom dig....

 

Efter att ha gått i ett par timmar till blev det mörkt, han somnade med lite missnöjdhet.

När han vaknade den morgonen kastade han en sten på en apa, han grillade den och åt till brunch. Sen så såg han ingenting vid en sten ätande hans kåda.

-HÖRRU!!! vaf*n gör du med mina kåda din tjuv!!

-MUAHAHAHA!!! jag är den onde kådtjuven, jag äter all kåda jag kan komma åt. Jag ska ta all koda och sen sälja den för 500,000 kronor per hekto! HAHAHAHA.

Sen sprang ingenting iväg och gömde sig i ett träd för resten av dagen........

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tills deras magar blev för stora. Deras byxor gick sönder och Tyke tyckte inte att det hela såg så hemtrevligt ut. Så han sa...

 

- "Hejdå, jag måste gå ni får ha det så trevligt"

- Båda säger, okey vi syns, hejdå...

 

Sedan beställde dom fler öl och pratade gammla minnen. Men man kan inte dricka hur mycket som helst. Det får till sist konsekvenser...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...