Hoppa till innehåll

Buggar


Gäst Umbreon_Moon

Rekommendera inlägg

igår när jag spelade på mitt emerald så gick alla upp när jag gick upp och dom gick ner när jag gick ner det va konstigt :blink:

 

PS.det var i det höga gräset i route 119 på vänster sida

 

Jag är inte säker men jag tror att det ska va så efter som du är i the Mimic circle (eller vad det heter)

 

Har inte stött på nån bugg (tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 187
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

jag vet inte om det här är ett fusk eller om det är en bugg. det första är ett fusk tror jag men min kommpis gjorde det där fusket om att få jätte många ray candy(stavning) sen när han hadde fått det så andvände han ingen så han gick och surfade i kanten i en stad där man skaffar kabuto och den andra. och han surfade en stund och han kunde sän möta pokemon på lvl 160 och sånt men om den pokemonen gick uppen lvl så var den på 0 och om man då hadde den på lvl 0 och gick upp en lvl så kom det till samma level som man fångade den på och så går det runt så där :blink:

Det är ett fusk, jag har använt det ända sen jag ville ha en massa rare candy och master ball. Det kopierar(M och missingno.)den sak son ligger på 6 plats uppifrån.(1st -> 153st)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Missingno. finns bara i red/blue version, snacka med gubben i andra staden som druckit kaffe, när han säger "are you in a hurry?" så ska du svara nej och så visar han hur man fångar en pokemon. Stick efter det till Cinabar island och surfa på högra sidan av ön där det är hälften land, hälften hav så kommer du efter ett tag att möta missingno. eller M(tydligen missingno.s ner utväckling), dom kan vara på level 0, 80, 143 m.m. När du möter den så blir den saken som ligger på sjätte plats i väskan ca 140 st. MEN DU BÖR INTE FÅNGA DEN!!! För om du gör det så kanske spelet förstörs... och du måste skaffa ett nytt igen!!! Det kan också hända att du hittar en pokemon som har över lv. 100, jag har hittat(och fångat) 7-8 Mewtwo på lv. 143.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på mitt emerald har jag inte märkt några buggar men på mitt silver har det varit några stycken..

 

Jag la in en nidoking och en nidoqueen på dagiset.. efter ett tag fick dom ett egg som vanligt.. men det kläcktes efter 2 steg och så var det en kingler i egget på lv 5. den kunde hypnosis och psychic.

 

en annan gång skulle jag möta red i Mount Silver.. då var det proffessor elm som stod där och snurrade runt..

 

och sista buggen.. en gång när jag precis börjat om på mitt silver och gjort uppdraget åt proffessor elm så mötte jag min rival... då hade han en hoothoot i lv 2 istället för totodile (jag hade tagit cyndaquil)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

Öhm... vad handlade tråden om? :D

Bugg på Ruby: Min Minun gick nyss upp i lvl 23, och den har blivit GRÖN!

 

Menar du att den blev Shiny?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...