Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Pokemon Gul!

Rekommendera inlägg

för att hita moltres:

det finns en sten som du ska putta upp och sen mycket långt åt vänster och sen in i ett litet "rum". i det "rumet" finns en stege högst upp. gå in i den och sen åt vänster. då står moltres nedanför dig.

Fång taktik: en mycket svår pkmn. du bör ta ner honom till xtremt lågt hp (max 5 hp men helst mindre) och bör vara sleeping lr frozen solid (helst frozen solid). sen ska han gå in i en ultra ball.

det måste finnas en sten till "knappen".det är bara att leta och ta första bästa sten.

Redigerat av DoS_37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

det fin´ns ingen sten i närheten som man kan flytta dit enda stället är på andra sidan en vägg och där imellan kan man gå men det är såna här trappor(inte stegar) så att man går upp på röda stenblock och man kan ju inte knuffa upp stenblock på såna :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det fin´ns ingen sten i närheten som man kan flytta dit enda stället är på andra sidan en vägg och där imellan kan man gå men det är såna här trappor(inte stegar) så att man går upp på röda stenblock och man kan ju inte knuffa upp stenblock på såna :(

Du kommer se han!!När du går runt i grottan.

Och i ligan ska du ha.

Zapdos

Articuno

Snorlax

Moltress

Blastoise

Mewtwo------han får du fånga efter ligan!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag fattar inte vad i grottan det är.

förklara lite bättre så ska jag försöka leta upp stället på mitt pkmn gul.

B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

JIPPIE!!! Jag har klarat spelet. Men det är en grej jag undrar när mina pokemon kom in i Hall of Fame eller inte precis när dom kom in men när eftergrejset rullade, då när jag starta mit save så va jag i Pallet staden och då flög jag till Indigo Plateou då när jag gick in så var jag tvungen att möta Lorelaie och just nu(7/7-06 16.00) har jag klarat Bruno och måste klar Agatha men jag vet inte om jag måste klara Lance men ändå varför måste jag göra det igen även om mina pokemon går bra upp i level hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur får man Zapdos

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mewtwo: gå/åk/flyg till cerulean city och gå norr över nugget bridge.

när du gått över bron finns det vatten på vänster sida. surfa tills du kommer till en grottöppning.det är mewtwo's grotta. längst in finns Mewtwo.

VARNING: mewtwo's grotta är som en stor labyrint. pkmn där inne är i ca. lv. 60 och mewtwo är i lv.70.

Fångtaktik: använd master ball på mewtwo.

Zapdos: öster om route 9 finns det vatten. surfa tills du kommer till ett hus (power plant). i det huset finns zapdos.

Varning: vissa pokebollar i powerplant innehåller electrode's i lv. 30 (tror jag) och zapdos är i lv. 50.

fångtaktik:(spara före) använd ice beam på honom. han blir troligtvis frozzen solid. använd nu klena attacker för att ta ner hans HP till minimum. sen fång han i en ultra ball.

Tips: efter att du har fångat zapdos så gå ut åt vänster genom den lilla öppningen i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...