Hoppa till innehåll

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Vapen kommer aldrig att sluta säljas.

Förbjuder man det, då kommer svarthandeln ta över.q

Det finns någonting som kallas tull. Där är dom jätteförsiktiga. Man får inte ens ta med sig hudkräm till USA för dom tror att det kan finnas sprängmedel i det. :P

Skrivet

Tyvärr så är man tvungen att skapa sådana lagar, men så överdrivet är det väl inte som du säger? :huh:

Jo. Dom är verkligen försiktiga så att 11 september-attacken inte händer igen eller något liknande. Jag såg på aftonbladet att en irakier reste till USA och han hade med sig en pump. När tulltjänstemannen såg den så frågade han vad det var så viskade irakiern "-en pump" men det var så mycket ljud där så ordet uppfattades som "-en bomb".

Skrivet

Jo, men min usla tanke var att man slipper alla dessa större krig och vapendueller... fast jag gillar inte tanken av att länder köper svart av varandra... Mord och sånt kan ju fortfarande begås med hjälp av knivar och sånt skit.... och knivarna är nog inte så smart att ta bort, så vidare man inte uppfinner något bättre, och mindre farligt...;)

Skrivet (redigerat)

Jag menade mer att sälja vapen till allmänheten.

Men att man exporterar eller importerar vapen kommer nog inte att ta slut.

Redigerat av Fusion
Skrivet

Vapen är ett större problem än knivar.

Sant, men tänk på att man alltid har kniven i andrahand.... Det jag menar är att man använder pistoler och knivar lika ofta när det gäller våld och gängkrig.... eller vad det nu kan vara...
Skrivet

Vapen är ett större problem än knivar.

Om man har en kniv så blir det ganska jobbigt att göra någon skada eftersom man kan hålla emot personens arm med sin hand och på så sätt så kan man skydda sig. Men en pistol kan man inte skydda sig emot.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...