Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst Perisoreus

Det är ju självklart. Om det finns skäl att tro att en hämndaktion skulle kunna utföras av personer som är missnöjda med domstolens beslut skall man få vittna anonymt. Men vad har det att göra med dödsstraff? Jag tror nog att "maffian" är lika benägna att hämnas på folk som vittnat för att någon skall dö, som till någon som vittnat för att någon skall hamna i fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad jag vet så kan väl ingen tvingas vittna, eller?

Själv skulle jag aldrig vittna, inte värt risken.

 

Om maffian neckar mot bevisen så ska man väl inte i domen springa 2km till någons hus för att höra något. Dem flesta vittnen går med i rättegångarna. T.ex i Saddam Husseins rättegång.

 

En maffia består inte av en person eller typ ett gäng som gangster. Alltså maffian kan man säga är som en hel släkt, familj, kompisar som är över 20personer. Så att vittna mot 1/20 personer är inte värt. Har någon sett PrisonBreak. När JohnAbruzzi åker in. Då kommer ni fatta. Men åter till ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA är 1000000gånger större än Sverige. Tänk på det. Dessutom tänker jag inte på om det skulle minska brott om det inte gjorde det. Jag tänker på att om man dödar någon oskyldig så ska man få dödsstraff. Man ska få smaka på sin egen medicin.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA är 1000000gånger större än Sverige. Tänk på det. Dessutom tänker jag inte på om det skulle minska brott om det inte gjorde det. Jag tänker på att om man dödar någon oskyldig så ska man få dödsstraff. Man ska få smaka på sin egen medicin.

 

Där har vi det igen... Kan du nu förklara varför detta bara gäller mord. Att man ska "smaka på sin egna medicin".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA är 1000000gånger större än Sverige. Tänk på det. Dessutom tänker jag inte på om det skulle minska brott om det inte gjorde det. Jag tänker på att om man dödar någon oskyldig så ska man få dödsstraff. Man ska få smaka på sin egen medicin.

 

Man tar hellre först att man vill leva än att välja våldtagen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

USA är 1000000gånger större än Sverige. Tänk på det. Dessutom tänker jag inte på om det skulle minska brott om det inte gjorde det. Jag tänker på att om man dödar någon oskyldig så ska man få dödsstraff. Man ska få smaka på sin egen medicin.

 

Det var inget svar på min fråga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det var det! Dessutom så tycker jag också det är okej att misshandlare ska också få bli misshandlade.

 

Där har vi det igen... Kan du nu förklara varför detta bara gäller mord. Att man ska "smaka på sin egna medicin".

 

"Man tar hellre först att man vill leva än att välja våldtagen".

 

Så du menar att svaret på min fråga är(omformulerat av mig) att man hellre väljer att bli våldtagen än att bli mördad?

 

Det är i sådant fall ett väldigt konstigt svar som inte är förståligt.

Redigerat av tHOORd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det var det! Dessutom så tycker jag också det är okej att misshandlare ska också få bli misshandlade.

 

Alltså är du helt "dum" i huvudet eller, detta är en helt knäpp idé. Det verkar som att du tycker att det är synd om de som är misshandlade. Det tycker jag med, därför frågar jag, varför ska ännu fler (eventuellt oskyldiga) få lida?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...