Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Den som dödar någon ska också få sin död. Annars är det inte rättvist.

 

Alltså. Man ska få hålla på och slita i fängelset. Alltså om man har misshandlat eller våldtagit någon. Man ska också få känna smärta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som dödar någon ska också få sin död. Annars är det inte rättvist.

 

Du sa det precis själv. "Om man mördar någon så ska man själv dö, annars är det inte rättvist". Och det tolkar jag på detta sätt, eftersom att mördaren har tagit någons liv så är det rättvist om han förlorar sitt också.

 

Och om du nu tycker att det ska vara så, så borde du också tycka att en misshandlare ska bli misshandlad för att det skall bli "rättvist".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tHOORd, man kan inte jämföra något med mord, mord är det värsta. För mord ska det vara dödstraff, för allt annat fängelse.

 

Det var inte jag som tyckte det var rättvist med lika straff för lika gärning. Och ja mord är nog ett av dom värsta brott som finns, men om någon har mördat så ändrar många inställning och tycker inte alls att det är så farligt att ta någons liv, oavsett om det är ett dödsstraff eller inte så är det lika vidrigt.

 

En fråga till dig, vad är det som är så bra med dödsstraff? Vad ger det familj o vänner till den mördade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som dödar någon ska också få sin död. Annars är det inte rättvist.

 

Jag sa ju om man misshandlar, våldtar någon så ska man få grovt hårt arbete i fängelset i minst 10år. Typ, ta bort möggel. Lyfta tunga stenar. Mord är värre än misshandel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tHOORd, man kan inte jämföra något med mord, mord är det värsta. För mord ska det vara dödstraff, för allt annat fängelse.

 

De blir förmodligen glada att mördaren är död, det hade jag blivit. Dessutom, det urgamla argumentet, varför ska de få leva när de inte lät en annan göra det. Det handlar om rättvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...