Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ok, det visste inte jag. Men jag tycker man bara ska bli avrättad för mord. Men också om man paralyserar någon så den knappt kan röra sig, för vem vill leva när man inte kan röra sig 1mm?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej ja tycker verkligen inte att sverige ska ha dödsstraff.

 

1. Är vi så j*vla mycket bättre o tar död på en människa? skyldig lr ej

2. Dom borde skickas till en bunker uppe i norrland o lida

 

Nu kanske du tänker, men den jäveln mördade min släkting !! tex. men ifall dom nu kan skickas upp till en bunker i norrland så kan du faktiskt sitta o gotta dig till att dom mår skit för att vakterna pissar på dom varje dag x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

självklart dödsstraff! man måste vara tydlig att om man mördar, då dör man, för tänk såhär att om man får 2 år i fängelse då kanske mördaren tycker att det e värt risken att mörda någon men dödsstraff så blir man lite mer avskräkt.

 

som te x om man har en moppe, o trimmar då kan man få körkort 2 år efter alla andra, det e därför inte jag ska trimma, även om man troligtvis inte åker fast men hade man bara fått böter så hade jag gjort det!

 

så dödstraff JA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, dödstraff kan förebygga många mord, precis som andra hårda straff. Mord skulle minska i Sverige om vi hade dödstraff. Uzamaki, skulle inte du må bättre om han vart avrättad?

 

Så ett vilt sprunget exempel som Wu-Tang Clan (Eller, det finns säkert såna som tar illa upp med mitt exempel här med.., så jag döper min liga till Flea Earthquake) dödar en människa med en armé på 40 personer. Om två av dessa får dödsstraff, och inte resten, tror ju jag att de återstående från firman blir grymt mycket mer hektiska. Ska man avrätta hela bunten eller ska man försöka underhålla dom? Kanske hoppas på att de sörjer istället för att slåss?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...