Hoppa till innehåll

Surf Guide


Rekommendera inlägg

Jag läste faktiskt en exakt sån här guide (typ) fast på engelska, men trots att du har översatt den så är det ju bra för de som inte kan eller orkar läsa engelska :P

 

han har inte översatt den! han skrev den själv! jag pratade med han när han skrev den! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Är det något man måste skriva in i konsollen för att kunna surfa?

Jag gör som ni säger och trycker till höger när jag är på vänster sida och tvärtom. Och jag trycker inte på "W" elr nåt sånt.

Men jag får ändå ingen fart! Jag hamnar alltid i fängelset på surf_ski...

Redigerat av Zlayer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Gäst flio3

hygglig guide för noobs! :) alltså de som inte kan surfa :P

 

Det finns många nya spelare frågar jämt på servrarna när dom har

bytt bana till en surf_ bana hur man surfar,

så nu tänkte jag berätta hur man surfar så att andra kan har kul av det.

 

Steg 1: Hitta en bra server med inte mer än 100ms i ping. för då blir det svårt att surfa. om du vill vara ensam när du tränar så ladda ner en surf-bana och starta en egen server.

 

Steg 2-grunderna. När du spawnar är det vanligtvis brevid det andra laget med en skilje vägg i mellan, gå rakt fram till en kant tills du ser en stor lång trekantig sak som folk

hoppar på, och får as mkt fart.

hoppa på den, sen om du är på tex höger sida av "vågen" så ska du trycka och hålla "A", och om du är på vänster sida av vågen trycka och hålla "D" men tryck ALDRIG "W" för då kommer du bara glida av vågen och krasha i backen.

 

steg 3- styra.

när du är på vågen måste du kunna styra, det är ganska enkelt faktist bara styr med musen, titta dit du vill.

när du ska hoppa från våg till våg så ska du titta med musen uppåt

på slutet av vågen och fortsätta håtta "D" eller "A" i luften och försöka landa så långt in på vågen som möjligt.

'Flyg' inte runt med musen för mycket sikta dit du ska, som sagt.

 

När du har kommit ifrån "vågen" och ska till ett ställe, använd musen och A/D för att styra i luften, använd 'S' knappen för att stanna i luften.

 

Om du ska vara n00b och spawn-"killa" så rekomenderar jag glock med burst-fire mode eller auto-sniper. Men många spelare blir arga om man gör det...

 

Det är allt du behöver veta, resten fattar du efter några försök.

 

Om du har fastnat. åk bara ner och gör självmord. det är ingen idé att försöka stanna kvar.

 

*Om du vill träna själv, välj en lätt bana som t.ex. surf_leet eller surf_egypt, jag tror att det e dom lättaste banorna.

 

 

Det va allt, ha det så kul med surfandet :)

 

 

bloodman!! du har glömt att skriva om att fixar man en egen server så måste man skriva sv_airaccelerate 100 eller sv_airaccelerate 999 i konsolen! :c

Redigerat av flio3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...