Hoppa till innehåll

Myst Och Final Fantasy


Dellamorte

Rekommendera inlägg

tjena

tänkte jag skulle skaff mig ett nytt spel tänkte höra om någon spelar har spelat Myst serien...

är den bra???

måste man börja spela från början??? om inte var ska man börja???

vad är det för typ av spel???

är det värt att skaffa framför allt???

skicka gärna länkar med screenshots om ni vill...

 

 

tänkte jag skulle lägga till spelen Final Fantasy...onödigt att skapa två trådar med samma frågor om två spel

är den bra???

måste man börja spela från början??? om inte var ska man börja???

vad är det för typ av spel???

är det värt att skaffa framför allt???

skicka gärna länkar med screenshots om ni vill...

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jao, har bara spelat och klarat ut första spelet men det är riktigt bra. verkligen före sin tid vad det gäller grafik etc med tanke på att det gjordes... 1992 eller 94 tror jag det var...

det är dock ganska svårt och klurigt, i det första spelet startar du i hamnen på en ö, där finns det många olika saker som du kan använda för att skaffa ledtrådar och sedan ta dig till andra världar. på ön finns även två böcker som två personer är "instängda" i. genom att ta dig till andra världar och leta reda på olika papper så kan du få ut mer och mer av de instängdas historia.

du ska helt enkelt ta dig till andra världar, lösa kluriga, mystiska saker och problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Final Fantasy är en väldigt bra RPG serie, du måste inte börja med FF1 för det kan bli svårt att hitta :D FFVII är det bästa i serien men, personligen tycker jag att FFIX är bättre men jag har inte kommit långt i sjuan än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Myst är faktiskt rätt roligt men också väldigt klurigt. Fast om man redan vet alla saker så kan man klara spelet på kanske 2 minuter. Men jag rekommenderar verkligen det spelet. Uppföljaren heter Riven och är också rätt bra. Myst 3 har jag inte spelat så mycket så jag vet inte om det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...