Gäst Mega93 Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 (redigerat) Detta inlägg har ingenting med fildelning att göra, ordet kommer inte ens att användas mer i detta inlägg. Tråden är främst till för diskussion om polisen gjorde rätt eller inte. Jag respekterar fullt de regler som hålls här i forumet. (Om denna tråd nu skulle stängas för att någon mod tycker att jag bryter mot någon regel så ber jag om ursäkt i förväg) Jag tycker inte att polisen hade rätt att stänga deras servrar, alltså det var ju inte bara tpb-sidan som var på servrarna, skaparna av tpb sålde ju även internet till andra som nu också är nere.... Min ena sida är också nere tack vare polisen! Men förhoppningsvis klaras detta upp snart. Totalt Läs mer på Expressen.se: http://expressen.se/index.jsp?a=599722 Redigerat 1 Juni 2006 av Omega99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 att piratebay stäng är ju en sak, men att oskyldigas hemsidor och sånt stängs är mycket dåligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 (redigerat) Polisen har fjollat sig ordentligt nu. :/ http://www.piratbyran.com/ Har de bara nu gjort till någon skämtsida. De känner sig nog säkert "stolta" över vad de har gjort med TPB & Piratbyrån. Men en hel del i världen måste nog ha ogillat denna idé lika starkt som jag gör. :/ Titta även här för artiklar om just händelsen: http://82.99.25.142/ Redigerat 1 Juni 2006 av Rowyn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sfvxzcds Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Servern kommer antagligen att komma upp de närmaste dagarna för att Piratbyrån har egentligen inte gjort något olagligt själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Det är förjäkligt! Allvarligt talat! Dels att svenska polisen ska springa småärenden åt Amerikanska storföretag. MEN! Hur jäkligt är det att 50 poliser från hela landet ska storma 3 datanördar (sorrys). Släpp ut polisen på viktigare ärenden, hellre att dessa 50 poliser skulle göra en razzia mot pedofiler på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 jag säger bara 4 bokstäver A C A B snuten i sverige har inte ett riktigt jobb ens,hur jä*la vicktigt kan det vara att sätta dit nerladdare och jaga små moppe pojkar. Alla poliser i hela landet borde bytas ut mot en säck mandel potatis,då skulle iaf alla knölar vara samlade på et och samma ställe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Det här tillslaget mot tpb kan nästan ses som ett pr trick, liksom, polisen har hur länge som helst vetat vad tpb gör osv, och nu råkar någon ringa till dom och påstå att tpb har piratkopior och då stormar dom stället. PATETISKT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Påverkar inte mig, men det påverkar säkert vissa. Läste artikeln, det var verkligen en ynklig insats av polisen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 (redigerat) Jag bryr mig inte så mycket om sidan finns eller inte Redigerat 1 Juni 2006 av Corpsegrinder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AgiLitY Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Detta var väldigt dåligt eftersom att polisen även tagit Fragbites server. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Piraten är död, länge leve piraten :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2006 Sidan kan vara uppe i morgon från en server i Holland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.