Gäst Keyser_Soze Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 Hej! Jag har en router från LevelOne men trådlös anslutning. Problemet är att jag sitter ca 15 meter från routern, så jag får jätte dålig signal. Vad ska göra göra för att få starkare signal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 ha kortare avstånd eller köpa en dyrare router som klarar mer, det kan finnas förstärkare också. du kan ju ringa & fråga dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 (redigerat) kan inte flytta närmare, 1meter sladd...dyrare router känns inte nödvändigt eftersom att dom kostar ju inte billigt...förstärkare, visst, har du en länk?? typ chinesisk företag..dit vill jag inte ringa..:P Redigerat 4 Juni 2006 av monkey Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2006 (redigerat) Testa att byta mottagaren. Jag har trådlöst nätverk och hade en riktigt dålig USB-mottagare förut, sedan bytte jag ut den och då rullade det på riktigt bra. Redigerat 4 Juni 2006 av Penguin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 5 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2006 det kan vara störningar från andra trådlösa enheter Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Trion Skrivet 16 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2006 Men köp en parabolmottagare! De ska visst klara av upp till 1km! (till hängmattan, min e på soptippen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paranoxx Skrivet 17 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2006 men testa att rikta om antennen lite då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 17 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2006 Kör USB förlängningssladd till USB-stickan då och rikta den så nära routern som möjligt. Accespunkt kan du ju köpa annars men det känns faktiskt ganska onödigt för ett nätverk av den storleken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Jag hade samma problem förut, jag hade nästan ingen sändning alls, men nu har vi tränat in och kanske lite övertränat den för nu funkar den perfa att alla har full sändning hela tiden på 4 datorer. Även om en av mina är ett golv över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.