.::Tompa::. Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2006 (redigerat) Vi tar crystal.. där finns det ju alla dom tre "hundarna" och ho-oh , lugia och massor flera. när ni har master bollen och står framför tex Lugia (med kanske 5 ultra/greatbolls) om du tänker kasta master bollen så gör inte det!! skada han till lite liv och sen kastar alla dom 5 great/ultrabollarna .. Om du misslyckas så har du ju ändå sparat så du är det bara att stänga av och på ! Det jag försöker komma till är att verenda pokémon som finns kan man fånga UTAN master boll! Men dom flesta vet nog det :student: Ett tips till: spara master bollen så långt fram i spelet som möjligt , för i slutet så händer det grejer :o :lol: :kung: :) Håller ni med ?? Redigerat 6 Juni 2006 av .::Tompa::. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheOne Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2006 Jag tror många redan visste om det här. bra men gammalt tips Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2006 Vi tar crystal.. där finns det ju alla dom tre "hundarna" och ho-oh , lugia och massor flera. när ni har master bollen och står framför tex Lugia (med kanske 5 ultra/greatbolls) om du tänker kasta master bollen så gör inte det!! skada han till lite liv och sen kastar alla dom 5 great/ultrabollarna .. Om du misslyckas så har du ju ändå sparat så du är det bara att stänga av och på ! Det jag försöker komma till är att verenda pokémon som finns kan man fånga UTAN master boll! Men dom flesta vet nog det :student: Ett tips till: spara master bollen så långt fram i spelet som möjligt , för i slutet så händer det grejer :o :lol: :kung: :) Håller ni med ?? jag har en sak att säga...N00B!!!man kan klona master bollen annars. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaMartin Skrivet 9 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2006 (redigerat) Alla vet det, men eftersom han pratar om Crystal är det riskabelt att klona där. Dessutom är det tråkigt att klona. Standardtipset är att spara Master Ball till någon av de tre hundarna. Redigerat 9 Juni 2006 av MegaMartin Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypack Skrivet 9 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2006 (redigerat) suicuni=ultra ball raikou elr vad han heter=ultra ball entei=ultra ball lugia=ultra ball ho-oh=masterball Redigerat 9 Juni 2006 av Blizzey Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheCreed Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 (redigerat) asså det är inte bra att klona! Man kan antingen få en klonad eller så raderas den pokémonen som man ska klona :( Det är typ 51%klonad och 49%raderad :( Redigerat 11 Juni 2006 av Poké Brendan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheOne Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 pokemon har aldrig raderats när jag kopierat :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 (redigerat) inte jag heller när jag hadde crystal min kompis o jag trodde också att det raderades bort om man klona men vi klonade pokemons till varandra hela tiden -_- om vi inte hadde extremt med tur som inte hadd fått våra pokemons raderade eller så kan det inte raderas eftersom vi klonade typ 3gg om dagen :blink: Redigerat 12 Juni 2006 av Gizmo^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
game__master Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 ja å mina kompisar klonade legendariska å mew å celebi hela dagarna utan att nåt hände :s Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaMartin Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 På Crystal krävs det att man timar exakt rätt på kloningen för att det inte ska bli problem. suicuni=ultra ball raikou elr vad han heter=ultra ball entei=ultra ball lugia=ultra ball ho-oh=masterball NEJ,NEJ, NEJ. Ho-oh kan man fånga genom att starta om spelet, men det kan man inte med Raikou, Entei och Suicune. Raikou rekommenderas att fånga eftersom den är bäst. (börja inte med någon diskussion on det!) I Crystal väljer man naturligtvis mellan Raikou och Entei eftersom Suicune inte rör på sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypack Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 suicuni=ultra ball raikou elr vad han heter=ultra ball entei=ultra ball lugia=ultra ball ho-oh=masterball man kan göra så att dom blir och somna sen använder man ultra ball när dom är svaga Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2006 suicuni=ultra ball raikou elr vad han heter=ultra ball entei=ultra ball lugia=ultra ball ho-oh=masterball många säger att ho-oh är lättast att fånga i vanlig poke ball.jag gjorde det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg