Hoppa till innehåll

Bara Ett Litet Tips Vad Det Gäller Masterball


Rekommendera inlägg

Vi tar crystal.. där finns det ju alla dom tre "hundarna" och ho-oh , lugia och massor flera. när ni har master bollen och står framför tex Lugia (med kanske 5 ultra/greatbolls) om du tänker kasta master bollen så gör inte det!!

skada han till lite liv och sen kastar alla dom 5 great/ultrabollarna ..

Om du misslyckas så har du ju ändå sparat så du är det bara att stänga av och på ! Det jag försöker komma till är att verenda pokémon som finns kan man fånga UTAN master boll! Men dom flesta vet nog det :student:

Ett tips till: spara master bollen så långt fram i spelet som möjligt , för i slutet så händer det grejer :o :lol: :kung: :)

 

Håller ni med ??

Redigerat av .::Tompa::.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi tar crystal.. där finns det ju alla dom tre "hundarna" och ho-oh , lugia och massor flera. när ni har master bollen och står framför tex Lugia (med kanske 5 ultra/greatbolls) om du tänker kasta master bollen så gör inte det!!

skada han till lite liv och sen kastar alla dom 5 great/ultrabollarna ..

Om du misslyckas så har du ju ändå sparat så du är det bara att stänga av och på !  Det jag försöker komma till är att verenda pokémon som finns kan man fånga UTAN master boll! Men dom flesta vet nog det  :student:

Ett tips till: spara master bollen så långt fram i spelet som möjligt , för i slutet så händer det grejer  :o  :lol:  :kung:  :)

 

Håller ni med ??

 

jag har en sak att säga...N00B!!!

man kan klona master bollen annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte jag heller när jag hadde crystal min kompis o jag trodde också att det raderades bort om man klona men vi klonade pokemons till varandra hela tiden -_- om vi inte hadde extremt med tur som inte hadd fått våra pokemons raderade eller så kan det inte raderas eftersom vi klonade typ 3gg om dagen :blink:

Redigerat av Gizmo^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På Crystal krävs det att man timar exakt rätt på kloningen för att det inte ska bli problem.

 

suicuni=ultra ball

raikou elr vad han heter=ultra ball

entei=ultra ball

lugia=ultra ball

ho-oh=masterball

 

NEJ,NEJ, NEJ.

 

Ho-oh kan man fånga genom att starta om spelet, men det kan man inte med Raikou, Entei och Suicune. Raikou rekommenderas att fånga eftersom den är bäst. (börja inte med någon diskussion on det!) I Crystal väljer man naturligtvis mellan Raikou och Entei eftersom Suicune inte rör på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...