Hoppa till innehåll

Spel - Källan Till Våld?


Gäst Radicus
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Skulle tänka mig ett sådant svar från en 86-åring...

 

Har sett att de flesta tror att det är hur dem blir uppfostrade, eller bara är rent CP & störda i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det ska rätt mycket till för att man ska bli påverkad av spel, ärligt talat om man följer de rekommendationer som finns för olika actionspel är det ingen fara. Felet sitter i uppfostran? Men ärligt talat... Tror ni på det ni skriver eller? Det är struntsumma hur man blir uppfostrad det beror på de vuxna val man gör i livet. Om man inte är helt dum i huvudet som vuxen då man kan spela actionspel så går man inte ut och hugger i hjäl en person på gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

exakt en normal person som har en fungerande hjärna springer inte in i en skola med shotgun och automat vapen och skjuter allt dom ser, sånna som gör sånt här är rent dumma i huvet, och det har bara hänt i amerika ( vi vet alla hur konstiga dom är :P ) sen märkte inte ens föräldrarna att ungarna byggde upp en hel j*vla arsenal med vapen, och dom borde verkligen se upp sina vapen lagar, en j*vla liten snorunge kan ju gå in och köpa en AK-47a för f*n.

 

och det är bara amerikanska barn som har försökt typ hitta svampbob fyrkant och drunknat eller trott att den var en pidgey från pokemon och hoppat från ett berg och trott den kan flyga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Det är inte bara Amerika.

Det har kommit in händelser över hela Världen, bland annat där en kille hoppade ut genom ett fönster för att han trodde att han var en Power Ranger.

 

Även jag blev förbjöds att kolla på FoxKids när jag bodde i England för ungefär 10 år sedan och det är jag glad för så jag slapp bli en total nörd som de andra engelska kompisarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Japp, de är störda för de har antagligen spelat sådana spel eller kollat på sådan smörja.

De som blir lätt påverkade av spel bör lämna datorn/tvn, tills de kan behärska dem själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte bara Amerika.

Det har kommit in händelser över hela Världen, bland annat där en kille hoppade ut genom ett fönster för att han trodde att han var en Power Ranger.

 

Även jag blev förbjöds att kolla på FoxKids när jag bodde i England för ungefär 10 år sedan och det är jag glad för så jag slapp bli en total nörd som de andra engelska kompisarna.

 

En svensk ung pojke trodde under den värsta Pokémon hysterin att han var en Pokémon och hoppade ut genom ett fönster i tron att han kunde flyga. Sjukt? Ja absolut. Men på den tiden spelade exakt alla (förutom jag då...) Pokémon och en blev *wacko* - det hände inte alla och det är därför alkohol finns, det är därför våldsamma spel finns, för att det finns folk som roar sig med hjälp av det även om inte alla kan hantera det.

Sedan finns det ju ett visst övervåld i en del spel, finns t.ex. skatespel som mer går ut på gängbråk och att slå ner polisen än att åka bräda. Det är jag emot, det är helt ok med våldsamma spel precis som du skriver, iaf när det gäller att döda monster och rädda världen, eller ta fast terrorister och kidnappare. Men eftersom att de flesta kan hantera det och många tycker det är kul så visst är det ok med även övervåldsamma spel, men enligt mig är det mest onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skälet till våld är inte på grund av spel. Spel är inte grunden till allt våld. Man har alltid skyllt på olika saker. Förut var det film, sedan sa dom att Hiphop var grunden till våld och bråk, och nu spel. Snälla, kan man inte koncentrera sig på en sak? Blir man så provocerad av spel, musik och film då ska man f*n inte hålla på med det. Jag spelade våldsamma spel och ibland kollade på våldsamma filmer när jag var yngre, och inte rännde jag runt på gatorna och slog ner folk.

 

Om våld kommer från någonstans, så borde det vara allting. Sammhället. Världen vi lever i just nu.

 

PS: Jag är inte 23, jag är 15, ska ändra -.-

Redigerat av MagiskaBarnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...