Hoppa till innehåll

Spel - Källan Till Våld?


Gäst Radicus

Rekommendera inlägg

Skulle spel vara källan till våld? Inte den enda i alla fall, en väldigt vanlig källa till våld är dålig uppväxt. En annan är alkohol, den bör väl ändå förbjudas? Men det kommer tyvärr aldrig bli så. 

 

Minderåriga ska inte behöva bli påverkade av spel överhuvudtaget då det finns åldersgränser till våldsamma spel. Vill dem trots allt spela sådana våldsamma spel och de blir påverkade efter att ha gjort det, då har de bara dem själva att skylla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skulle spel vara källan till våld? Inte den enda i alla fall, en väldigt vanlig källa till våld är dålig uppväxt. En annan är alkohol, den bör väl ändå förbjudas? Men det kommer tyvärr aldrig bli så. 

 

Minderåriga ska inte behöva bli påverkade av spel överhuvudtaget då det finns åldersgränser till våldsamma spel. Vill dem trots allt spela sådana våldsamma spel och de blir påverkade efter att ha gjort det, då har de bara dem själva att skylla.

 

 

Ska de skylla sig själv när de går och mördar någon oskyldig civil?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

meeen herregud, det är minst lika mkt våld i varenda j*vla liten rutten film på cartoon network som det är i det flesta spelen, det kunde lika gärna vara orsaken.

 

och dom barnen som gör skolmassakrar föds med att vara dumhuven och störda i huvet sen födseln.

 

och direkt när nått sånt här händer klagar alla på spel, dom kunde lika gärna sett kill bill filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skall skriva om en speciell sak/händelse och då jag har valt om spelet är källan till våldet.

 

Jag tror faktiskt att spelen är källan till våldet, men det finns ju andra anledningar varför det är så mycket brott & våld.

Det beror också på viket spel man spelar.

Strategi/Motor & Sport-spel har jag inget emot, det förekommer ingen våld i dessa genrer.

Däremot tycker jag skjutspel kan också vara okey, det beror på förstås vem man skjuter imot och om det förekommer annat än bara våld.

Som om man skulle döda monster för att rädda Världen, det vore okey.

Men att skjuta/spränga/köra på & döda folk på alla möjliga sätt för att det är skoj, det är däremot farligt för barn.

Dessa spel som till exempel är farliga är "Mafia", "Grand Theft Auto" & enormt många andra sådana spel.

Men kanske inte alla gör olagliga saker i dessa spel, men tror jag ej.

 

Även politiker i Amerika, har försökt att övertyga föräldrarna att sluta spela dessa spel.

Kanske låter lite fjantigt, men dock är det sant.

De vill att vi ska införa förbud mot dessa våldsamma spel!

 

Det är lite väl överdrivet, men jag skulle tipsa dem om strängare regler med ålders-gränsen. Även 10 åringar kan gå runt och köpa våldsamma spel, företagen bryr sig inte för de är så j*vla giriga efter pengar!

 

Vissa spel handlar bara om att man skall skaffa så många sex-ligg som möjligt, det anser jag som sjukt!

Vissa spel innehåller mycket kränkade saker som ens sexuella läggning.

 

Droger och sådant innehåller också i vissa spel, det tycker jag är sjukt.

Vem skulle vilja veta hur man skaffar droger eller överhuvudtaget använder dem?

 

Prostituation förekommer ibland, inte så farligt för vi vuxna/halv-vuxna men vill de att 11 åringar skall kolla på sådant skit?

 

*Skriv i eran egna åsikt om detta.

*Bryt inga regler.

*Inga oinformulerade/onödiga inlägg tack, motivera gärna och ifrågasätt andra, detta är en debatt så prata på och håll er till ämnet!

 

 

 

 

Det beror på vilka åldersgrupper vi har. Medelåldern är för våldsamma spel är nu, av någon anledning under åldersgränsen.

Spel handlar inte heller bara om våld. Det handlar om uppmaning till mord,dråp och i extrema fall tortyr och fientlighet.

Mycket av spelen är negativa. Need For Speed-serien uppmanar till illegala street race vilket är olagligt. Vi måste dock

fortfarande se spelen som ett spel och inte verklighet vilket av många (speciellt yngre) spelare har missat. Advokaten Jack Thompson som förmodligen alla

större eller mindre GTA-spelare vet om. Han skyller dock allt på spel. Skulle jag knivhuga någon och han ser att jag är ett stort f*n av GTA-serien och/eller spelen så riskerar Rockstar Games

dvs. spelföretaget som gör GTA-spelen bli stämda. Eller ett försök till det.

 

Och som du sa. Det är pengar som är viktigt här I världen. Se bara på tokbaksindustrin, ett klart exempel.

När vi pratar om sex och våld så skiljer det sig enormt. Våld är våld och sex är sex, enkelt. Kränkande

Droger nu för tiden är så vanligt att många inte ser det som fel att lägga in det I ett spel. Åldersgränsen för spel bör höjas.

Spel som GTA-serien och Postal-Serien bör ha en åldersgräns runt 20-22 år eftersom det innehåller så mycket skit.

Självklart så spelar jag själv GTA, och det finns säkert väldigt många minderåriga som gör det och då kommer vi till saken; Blir dom påvärkade av det eller inte? Nej, merparten av spelarna blir inte det, men då finns det tyvärr folk som blir det och just därför måste åldersgränsen på spel höjas.

 

EDIT: Gäller filmer med. Dom går att köpa fritt. Weird.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel som GTA-serien och Postal-Serien bör ha en åldersgräns runt 20-22 år .

 

Det var det dummaste jag har hört! Det bör aldrig finnas en högre åldersgräns än 18 på nånting. Är man myndig så är man myndig och då skall man klara av att ta hand om sitt egna liv, göra egna beslut osv.

 

Tycker inte det ska finnas nån åldersgräns överhuvudtaget på tv-spel, dock så bör det som idag stå på förpackningen en "lämplig ålder". Som jag tidigare sa, det är helt upp till föräldrarna om dom tycker att deras söner/döttrar ska få spela våldsamma spel.

 

De sas ju att det var jusst våldsamma spels fel att dom där 2 kidsen i USA sköt sina klasskompisar. Men att dom hade tillgång till en hel arsenal var inte alls konstigt. Det är lätt att skylla på spelen, men hur många av dom oändligt många ungdomar som spelar våldsamma spel går ut o dödar någon? Felet sitter i uppfostran,samhället,huvudet eller what ever. INTE i spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle spel vara källan till våld? Inte den enda i alla fall, en väldigt vanlig källa till våld är dålig uppväxt. En annan är alkohol, den bör väl ändå förbjudas? Men det kommer tyvärr aldrig bli så. 

 

Minderåriga ska inte behöva bli påverkade av spel överhuvudtaget då det finns åldersgränser till våldsamma spel. Vill dem trots allt spela sådana våldsamma spel och de blir påverkade efter att ha gjort det, då har de bara dem själva att skylla.

 

Ja, om man struntat i alla rekomendationer och åldersgränsar och de skulle bli påverkade så får dem skylla sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom igen, tror ni att t.ex. GTA-spelen är källan till våld? Hallå, vilken normal person blir påverkad av en helt vanlig kille som går runt och skjuter ner folk med bazooka? I filmer är det riktiga människor som utövar våld och i spel är det bara tecknade/animerade karaktärer som gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. spel kan vara källan till våld. men en person som är lättpåverkad ska inte spela spel. det e inte spelens fel. det e den personen som spelade fels eftersom han e så j*vla lättpåverkad att dom blir pedofiler osv. enbart för att dom borde låsas in på ett psyk hem och lära sig. dom får helt enkelt skylla sig själva.

t.ex den galne advokaten som hackar på rockstargames och stämmer dom osv. det e för att han e psykiskt störd. han anklagar spelen för att en liten snorunge dödade 4 st poliser. det e ju helt stört. ungen själv måste ju ha varit CP skadad och pyskiskt dum i huvudet.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Vad tycker ni om att politiker har försökt stoppa & varna föräldrarna att sluta spela dessa spel.

De kanske inte har så stor makt, dessa dumdristiga poliker men de kanske lyckas i USA och sprider sig sedan över hela världen.

Vem vet, värsta grupptrycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med politiker e att dom e totalt korkade , snobbiga och rent knäpp. dom ser t.ex " OMG??!!! där går en svart kvinna holy shit. hon bär på fågelviruset osv" ungefär samma sak med spel t.ex

 

" Kolla. gta sa kan man mörda på. varning. Hämta advokaten och stäm företaget så vi kan osv strunt!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...