Hoppa till innehåll

Historisk Quiz!

Iqaros

Rekommendera inlägg

Det är dags för oss intellektuella att få våran egna quiz på forumet. I denna historiska quiz kan man ta upp frågor som handlar om krig, berömda personer, nationer, uppfinningar osv. Eftersom det är ett väldigt brett ämne vi talar om (från människans födelse till förra veckan) så måste man vara tydlig i sin fråga.

Vi håller oss till historiska frågor och går inte in på underhållning såsom film eller spelhistoria. Ämnet är brett nog redan. Använd inte google eller wikipedia när du besvarar en fråga, blir mer spännande om vi verkligen använder våra hjärnor. Kan ingen svara på frågan ska fler ledtrådar ges av personen som ställde frågan.

Jag börjar med en relativt lätt fråga:

Vilka är de två mest kända benämningarna på Sovjetunionen som nation?

P.S Fick ideén från GR.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 97
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det fungerar som en slags frågetävling, jag börjar med att ställa en fråga kring ämnet historik och sedan så ska ni försöka att besvara min fråga.

Den som första svarar rätt får göra en nya fråga, och sedan fortsätter det i den trenden.

Dock så kanske det var lite för hårt att införa en Historisk-Quiz i detta forum då medelåldern är alldels för låg. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du då. Du e ju 13 år (får man väl anta). Vad gör dig mer intellektuell än alla andra här på forumet?

Jaja, de två mest kända benämningarna på Sovjetunionen sa du?

Det har jag inte pluggat så mycket på, så jag kan tyvärr inte (om du inte menar förkortningen USSR).

Redigerat av Jewes007
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du då. Du e ju 13 år (får man väl anta). Vad gör dig mer intellektuell än alla andra här på forumet?

Jaja, de två mest kända benämningarna på Sovjetunionen sa du?

Det har jag inte pluggat så mycket på, så jag kan tyvärr inte (om du inte menar förkortningen USSR).

Jag försåg mig aldrig som mer intellektuell än andra här på forumet.

Återigen till ämnet, USSR är den ena benämningen, den andra då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...