Hoppa till innehåll

En Fråga Om Sprites


LillBerra

Rekommendera inlägg

Jag håller på att göra ett spel (MMORPG) med hjälp av PlayerWorlds, och jag behöver monster sprites. Är det okej att sno sprites från olika sidor eller? Då menar jag dom officiella, tex dom riktiga FinalFantasy sprites till SNES? Är det okej? Svara så snarast som möjligt. tack

 

Kan någon svara? -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej det är inte okey ..........du måste fråga right reserved killen som äger spriten

 

 

Inte för att lägga sig i och va taskig. Ingen bryr sig! det finns flera miljoner spel som har använt lite sprites från ett annat spel. t.ex så finns det jätte många zelda spel och ingen bryr sig. Hur skulle det se ut om nintendo skulle anmäla en unge för att ha använt några av spritesena. men självklart. man får ju inte sno sprites.

 

 

Föresten. Du kan hitta sprites och monster osv på 2 sätt. antingen så rippar du . men jag säger inte hur eller så söker du på google

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om snubben som rippade spritesen frågar efter credits så lägg till han/henne i creditsen.

Går också bra om du mailar den som rippade den om det är en email på den.

 

Vi som sätter ihop spritesheets gillar inte när folk snor sprites som vi har jobbat i timmar att ge till er slöisar som inte orkar göra det själva <_<

Redigerat av -=jedi knight=-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för era svar, men antingen är det jag eller ni som fått allt om bakfoten. Här pratar jag inte om er som gör om original spritesen. Utan jag pratar om dom som användes i spelen som tex Final Fantasy till NES. Jag fattar att man ska ge credit och fråga innan till dom som håller på med spritesen. Men vad är spritesheet och vad är rippa? Jag förstår inte.

 

Här är ett exempel på vad jag menar: http://tsgk.captainn.net/?p=showgame&t=sy&sy=8&ga=291&sec=7

 

Alla dom spritesen, är dom custom eller omgjorda? Behöver jag ge credits eller inte? Kan jag använda dom fritt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, tack så mycket. Då fattar jag. Men på vissa sidor som folk har rippat sprites på, så står det ingenstans att man ska ge credit eller fråga. Och på vissa står det. betyder det att jag får använda dom spritesheets som det inte står att jag ska ge credit åt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den där hemsidan måste ju har haft tillåtelse att tar de spirten eftersom det har ju nästan alla sortes men om du tar spite därifrån och använder det till något spel så kanske någon från NITENDO ser den och om de vill så kan de anmäla dig och de kommer självklart vinna i rätten mot dig !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...