Hoppa till innehåll

Skolan Suger !

BuckeN

Rekommendera inlägg

Håller med om att skolan suger. Jag skippar inte skolan, jag pluggar för att jag måste. För att jag kan komma in i Gymnasiet och högskola osv. Skolan suger för att det är ett dåligt system. Jag kommer nog inte ha lärt mig mycket från min tid i skolan när jag slutat. Skolan tar inte hänsyn till vad man själv kan i olika ämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mognaste inlägget på länge :rolleyes:

Skolan må vara jobbig men det småungar som dig inte förstår sig på är att skolan skulle du inte få något jobb > inga pengar > ingen bostad > inget liv.

Och du går ju i 6an eller nått, då tyckte man bara att det var coolt att säga att man hatade skolan.

Väx upp nu, för allas och din egna skull..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, skolan är viktig. Det är såklart. Viktig för ens framtid osv. MEN, själv tycker jag inte att det går rätt till! Man lär sig inte så mycket som man egentligen kunde göra, om inte allt var så fucked up. Du kan vara ett geni, men enligt skolan är du riktigt sunkig, på grund av att du inte kan dom delarna av matten/engelskan. Jag menar, se bara på Albert Einstein. Han sög i skolan. Och sen blev han en legend. Skolan tar inte till hänsyn vad man kan annat i matte osv. Du kan va grym på programmering, men inte bra på multiplikation/dividering och därför kan det göra så att du inte kanske kan komma in på Gymnasiet. Förstår ni vad jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan gymnasiet så var jag ganska trött på skolan men när jag började på gymnasiet så fick jag en nytändning typ och orkade med skolan igen och träffade nya människor vilket var väldigt roligt. Men nu innan trean så har jag tröttnat lite igen men det ska nog gå ändå för dte är så lätt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna gå i skolan hela mitt liv o slippa jobba...

Skulle gärna jobbat hela mitt liv istället för att gå i skola.

Skolan suger, väldigt mycket. Man får inte ens betyg i mellanstadiet... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...