ISCROL Skrivet 12 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2010 Man kan använda avira anti virus free det är ett gratis program som bara är att ladda ner( http://www.free-av.com/en/trialpay_downloa..._antivirus.html ) det funkar jätte bra om du råkar ladda ner ett virus eller ett malware :rolleyes: häller med! akta er för F-secure ! vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P ) Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset ! Jag hatar det virus skyddet (det är inte riktigt så det går till :P ) "Vi orkade inte ta bort viruset" visst... det har hänt mig också på familjens dator samma sak ( men det blev en fördel vi var tvungna att ta bort windows xp och fick windows 7) Är Avast bra? nja avira är bätre :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 7 December 2010 Rapport Dela Skrivet 7 December 2010 Bra guide, NOD 32 är vad man ska ha :D Men sen kan man annars ha Norton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 7 December 2010 Rapport Dela Skrivet 7 December 2010 Bra guide, NOD 32 är vad man ska ha :D Men sen kan man annars ha Norton. norton är jauvulens verktyg, det ska va åt andra hållet på listan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 1 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2011 Tjenare! Har lite frågor som nån kanske vill svara på. Kan inte så mycket om datorer men ändå. 1. Kan det vara så att jag som använder mac, kan göra så att andra som använder samma nätverk får virus? Jag vill alltså inte gör detta, undrar bara om det kan hända. :P 2. Och på vilka sätt kan det påverka mig om en annan dator på nätverket har virus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2011 Tjenare! Har lite frågor som nån kanske vill svara på. Kan inte så mycket om datorer men ändå.1. Kan det vara så att jag som använder mac, kan göra så att andra som använder samma nätverk får virus? Jag vill alltså inte gör detta, undrar bara om det kan hända. :P 2. Och på vilka sätt kan det påverka mig om en annan dator på nätverket har virus?Jag tror nog att du skulle kunna bli "smittad" av den datorn om ni delar filer. Sen om det är virus i nätverket är en annan femma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 1 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2011 häller med!akta er för F-secure !vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P )Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset !Jag hatar det virus skyddet (det är inte riktigt så det går till :P )F-Secure är värre en va pop-up virusen själva! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 1 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2011 Avira är inget som jag rekommenderar. När jag hade ett virus i system filen "winlogon.exe" valde Avira att ta bort hela filen utan varning. Blev tvungen att formatera om allt. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 2 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2011 Lite till frågor. Kan virus påverka internet uppkopplingen? Och om jag är på någon sida, kan jag göra så att andra som har PC och som använder samma nätverk, får virus även fast jag som använder Mac inte får det. Notera att jag inte vill göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 3 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2011 Lite till frågor.Kan virus påverka internet uppkopplingen?Och om jag är på någon sida, kan jag göra så att andra som har PC och som använder samma nätverk, får virus även fast jag som använder Mac inte får det. Notera att jag inte vill göra det.Nej, det går varken på Mac eller Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xipy Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Är avast ett bra virusskydd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Är avast ett bra virusskydd?Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 24 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2011 Är inte denna tråd från 2006 lite utdaterad? Måste väl finnas bättre virusskydd nu, eller så kanske inte detta som han beskrev på guiden, inte gäller längre. Eftersom virus, trojaner och allt sådant blivit allt smartare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.