Hoppa till innehåll

Basshunter


Aegzor
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag såg den där musikvideon o läste texten på engelska fattade jag att han sjöng om en bot.... lol fett fult! inga av mina kompisar fattar de, fast inte jag heller. försän nu... fast iförsig hade jag aldrig lyssnat på hela låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Basshunter använder Cubase SX och alla melodier/slingor i "Boten Anna" är samples. Han har redigerat sin röst, och han kan absolut inte sjunga live. Han bor hemma hos sin mor och är 25 år gammal, och har en ofantligt ful tofs på baksidan av sitt huvud. Dessutom gör han hemskt musik.

 

Fruty Loops var det väl ändå? Cubase är ju proffsigt men Fruity Loops är ett hemmasnickrarprog. Men visst är de samples hursomhelst. Ska man sampla och tjäna pengar på det ska man göra egna. Om man nu ens ska tjäna pengar på musik.

 

Låten är väl okej men den hade trivts bäst hemma på nätet med bara folk som vet vad en bot är som lyssnare. Jag kan inte säga hur irriterad jag blir så fort någon säger "båten anna"!

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Basshunter använder Cubase SX och alla melodier/slingor i "Boten Anna" är samples. Han har redigerat sin röst, och han kan absolut inte sjunga live. Han bor hemma hos sin mor och är 25 år gammal, och har en ofantligt ful tofs på baksidan av sitt huvud. Dessutom gör han hemskt musik.

 

På musiken i skolan körde vi nån "lek" där man skulle säga ett namn på en sång beroende på namntiteln. Så när läraren sa "fordon" så sa en kille "båten anna". :huh: jag förklarade inte de där så bra men jag tror/hoppas det är förståbart...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Basshunter använder Cubase SX och alla melodier/slingor i "Boten Anna" är samples. Han har redigerat sin röst, och han kan absolut inte sjunga live. Han bor hemma hos sin mor och är 25 år gammal, och har en ofantligt ful tofs på baksidan av sitt huvud. Dessutom gör han hemskt musik.

 

För det första, han använder sig av fruityloops. Har själv det programmet och man använder sig inte alls bara av samples. Det har en inbyggd synth, så man gör ju melodierna själv. Dock är det ett svårt program som man måste lära sig några år för å kunna använda det ordentligt.

Å live kan han visst sjunga, kolla som sagt "sommarkrysset" så märker ni.

Han är inte 25, han är 21.

Varför jag vet allt det här? Min kompis i Halmstad känner honom. :cool:

Så nu kanske ni kan sluta med att komma med falska påståenden om en som är så otroligt duktig. <_< :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som har hört låten om Boten Anna med Basshunter ? Om så: Vad tycker ni om den?

 

Jag gillar egentligen inte sån musik, men just Boten Anna är rätt okej, faktist...

 

Ps. Jag kunde faktist inte hitta nån liknande tråd. Ds.

 

Den är så gamal... och sleten... och tjötig... och den suger.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...