ThePunisher Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 för några dagar sedan började jag spela gitarr (kanske lite sent :P ) och jag kan änn sålänge bara 2 låtar. SKulle vara kul att lära sig mera, så jag undrar om ni vet någon bra sida där man kan lära sig mera. Jag lärde mig Brain Stew med Green Day (skitenkel, jag vet :D ) på någon sida, som jag glömmt bort vad den heter >:( // Boba-Fett Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 Om man ska söka efter ackorder på google så krävs det först kunskap om HUR du ska spela låtarna. Och då menar jag t ex taggar och andra musikaliska notfenomen. Du kan googla på typ gitarrlektioner så poppar det säkert upp någon personlig hemsida där dom lär en lite enkla baskunskaper. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 15 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 tack så mycket hittade en rätt bra sida:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 http://www.911tabs.com/ Den sidan är riktigt bra, jag har lärt mig en del därifrån :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 16 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 http://www.911tabs.com/ Den sidan är riktigt bra, jag har lärt mig en del därifrån :gitarr: den sidan var skitbra ju :o tack så mycket för hjälpen :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 911tabs är den enda jag använder när jag ska spela gitarr. Men jag skulle tipsa om att lära dig ackord också, inte bara tabulatur. Spelade bara tabs först. Men det är roligare nu när man kan ta fram en gammal "vispop" och spela någon gammal klassiker :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 911tabs är den enda jag använder när jag ska spela gitarr. Men jag skulle tipsa om att lära dig ackord också, inte bara tabulatur. Spelade bara tabs först. Men det är roligare nu när man kan ta fram en gammal "vispop" och spela någon gammal klassiker :) Ja, men det finns ackord på 911 tabs också :cool: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 16 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 911tabs är den enda jag använder när jag ska spela gitarr. Men jag skulle tipsa om att lära dig ackord också, inte bara tabulatur. Spelade bara tabs först. Men det är roligare nu när man kan ta fram en gammal "vispop" och spela någon gammal klassiker :) vart kan man lära sig ackord då? jag har googlat runt överallt, men jag kan inte hitta någonstans där man kan lära sig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Gå in på http://www.plej.org/ och sedan Noter & Tab och välj Gitarr, ta daa! Ackord på låtar, och hur du lär dig Achkorden. Väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 MagiskaBarnet, Carlos? Olles blues? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 17 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2006 Mysongbook.com Power Tab Archive isdaheshiat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 18 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2006 Mysongbook.com Power Tab Archive isdaheshiat höh, det går jue inte att ladda ner en enda tab på någon låt som jag vill lära mig <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.