nico Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Jag har ett litet problem, nämligen det att när jag importerade en massa bilder så hamnade dei baklänges ordning så nu heter sista bilden Bild001 och första typ Bild207. Någon som vet hur man kan ändra alla filnamnen så att den första bilden heter Bild001 och den sista Bild207 som det ska vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 ledsen men jag tror att du måste göra det manuellt :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 16 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 (redigerat) Förstår inte riktigt, men när du kollar i en mapp, testa att trycka på "Namn (Name)" en/två gånger och se om något händer. Redigerat 16 Juli 2006 av Spirit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 Jo, då vänds de ju baklänges men skulle vara bra att byta namnen också. Eftersom att det gäller 207 bilder så skulle jag få byta namn på filerna en sissådär 350 gånger (två filer med samma namn går ju inte att ha samtidigt) så jag slipper helst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 17 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2006 Tror det är ont om program som löser det där. Då i värsta fall skapa ett själv i nåt programmeringsspråk. Jag vet dock ett program som är ganska bra om man ska byta namn på många filer. Dessvärre vet jag inte riktigt hur bra det programmet löser ditt problem :/ http://www.snapfiles.com/reviews/Bulk_Rena...bulkrename.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.